Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
Hoppning Är det alltid fem och en halv meter mellan det lilla och det "stora" hindret då? Eller ska det vara lite kortare för ponny (islandshäst...
Svar
10
· Visningar
10 651
Senast: Långnos
·
L
Hoppning hur lyder reglerna? när får man börja tävla regionalt???:confused: tack så mkt för alla svar ni ger:love:
Svar
12
· Visningar
874
Senast: MissOnly
·
Hoppning Tänkte nu be er kloka bukare om råd. Jag har blivit så himla rädd för höjder på hinder och jag vet inte varför jag är rädd egentligen...
Svar
13
· Visningar
1 481
B
Hoppning Är det någon som har lite tips på hur man kan träna upp självförtroendet tillsammans med sin häst inom hoppning på lite högre höjder...
Svar
2
· Visningar
769
Hoppning Hur många meter avstånd mellan hindrena i studs ska det vara? c-d-ponny + storhäst. Hur många meter är ett galoppsprång för c-dponny...
Svar
4
· Visningar
1 098
C
Hoppning Hejsan! Hoppade lite grann igår på min häst, inga höjder precis. :p Hans matte är ju dressyrmänniska som tyvärr tycker det är lite...
2
Svar
24
· Visningar
2 265
C
Hoppning Alla jag känner som är hästintresserade säger att studs är bra för att träna hästen i hoppning, men jag undrar hur långt isär hindrerna...
Svar
3
· Visningar
795
L
Hoppning Halloj! Jag har ett litet problem. Över hindrerna känns det inte som att jag händer med riktigt. Jag får lätt hög hand och ibland...
Svar
1
· Visningar
852
Hoppning kom over disse her og må innrømme jeg fikk lyst på den grønne.... rett og slett for å kunne se reaksjonene til folk ;) matches lett...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: smulemor
·
C
Hoppning Hej! Vi ska köpa en skön hoppsadel, helst en flatback som även fungerar bra till markarbetet och som underlättar att sitta rätt. Har...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Chania
·
L
Hoppning Jo, min häst brukar ofta rusa mot hinderna vilket kan göra att hon hoppar av fel och river. Jag vill inte hålla emot jättemycket just...
Svar
9
· Visningar
1 692
Senast: E-llen
·
S
  • Låst
Hoppning Tittade på en hopptävling idag (1m tror jag). Satt och mådde konstant illa större delen av tiden. Jag, en dressyrryttare har ingen...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 526
Senast: LenaH
·
P
Hoppning Min 6-åriga arabflicka är lite speciell att hoppa. För det första har hon nu efter vintern börjat vägra någon gång framför varje hinder...
2
Svar
22
· Visningar
1 760
Senast: _Pandora_
·
Hoppning jag har en D-ponny som jag tävlat hoppning på lokal nivå med. eftersom hon gärna lägger tungan över bettet så ska jag skaffa en...
Svar
8
· Visningar
2 655
Senast: Ek3n
·
J
Hoppning Jag har funderat på att köpa häst (C/D ponny). tänkte satsa på hoppning. men nu till min fråga: vad behöver man för att kunna tävla...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: Modest
·
J
Hoppning Kommer kombinationerna i LB Lokal eller när kommer dom? Någon som vet??:idea: //Johanna__
Svar
9
· Visningar
1 711
Senast: Ponny1
·
Hoppning Vad behöver man ha för att få tävla i hoppning? Ska ta grönt kort på fredag, lördag, söndag och sen klarar jag förhoppningsvis provet :D...
Svar
11
· Visningar
1 827
Senast: Matinee
·
Hoppning Hej! Jag ska anmäla mig själv för första gången till en tävling, men vart hittar man vad det kostar? :confused: Är det samma Hela...
Svar
6
· Visningar
1 439
Senast: Skyman
·
E
Hoppning Måste man ha delta på hopptävlingar för ponny eller är det även tillåtet utan? Jag har hört olika så de skulle sitta finte med svar :)
Svar
12
· Visningar
2 833
Senast: TeamWahlund
·
W
Hoppning Vad heter/ vart finns tävlingskalendern för hela året?? Jag sökte på ridsport, men det kanske inte heter tävlingskalender? I så fall...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Olympus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025