Trotsar emot skänkeln vid hoppning..

Sv: Trotsar emot skänkeln vid hoppning..

Men om hästen är "olydig" och tjaffsar emot i hoppningen, måste det ju nästan bero på att den inte gillar hoppningen.
Eller att den inte är nöjd med situationen/ryttaren.

En häst är ju aldrig olydig bara för att.

Hon är världens bästa häst på många olika sätt men ibland "låser" det sig i huvudet på henne. Förr var det att gå in i transporten, innan det diken och nu är det inom hoppningen.

Hon är världens bästa häst på många olika sätt men ibland "låser" det sig i huvudet på henne. Förr var det att gå in i transporten, innan det diken och nu är det inom hoppningen.

Precis, det var det som jag syftade på i min text. Nu känner jag inte din häst och vet inte hur hon brukar bete sig, men hur du beskrivit henne så tycker jag att det låter som en fix grej som hon fått med tanke på att det varit diken och transporter tidigare. Är det problemet så gäller det att jobba vidare på det men om fallet är så att hon faktiskt inte tycker om att hoppa så får du byta dicisplin som du skrev. Det bästa vore om du kunde ta hjälp av en kunnig person som kan avgöra eller hjälpa dig att avgöra om problemet ligger i hennes hoppglädje eller i hennes stoiga beteende.

Precis, det var det som jag syftade på i min text. Nu känner jag inte din häst och vet inte hur hon brukar bete sig, men hur du beskrivit henne så tycker jag att det låter som en fix grej som hon fått med tanke på att det varit diken och transporter tidigare. Är det problemet så gäller det att jobba vidare på det men om fallet är så att hon faktiskt inte tycker om att hoppa så får du byta dicisplin som du skrev. Det bästa vore om du kunde ta hjälp av en kunnig person som kan avgöra eller hjälpa dig att avgöra om problemet ligger i hennes hoppglädje eller i hennes stoiga beteende.

Ja. Rider för hopptränare någon gång ibland och vi båda tror att det är en "fixide". Var iväg för några dagar sedan och tränade, var superduktig! Hade sin hästkompis Cindy som draghjälp, men ändå! Ska åka på åby rid och träningsläger om två veckor och hoppas få lite tips där.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 122
Senast: zarmino
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 420
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 962
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Städprodukter
  • Ryggont

Hund, Katt, Andra Djur