Kan FJORDHÄSTAR hoppa?

Sv: Kan FJORDHÄSTAR hoppa?

Det är väl klart att fjordingar kan hoppa! alla hästar kan hoppa om dom är fullt friska iaf mer eller midre. Alla hästar är knappast gjorda för att hoppa banor på 170 men alla kan hoppa. :D

Klart dom kan:) Hur gör en vild fjording om det kommer en stock ivägen?? Mamma red en fjording mkt när hon var liten vet jag, den hade en avkomma som tävlade 110/120 om jag inte minns fel. Men har inte sett den själv tyvärr, jag var inte född:p Alla andra hästar kan ju inte heller hoppa.

Min kompis har en fjording på 140 som har hoppat 130 :) Dom är bäst!

Hur seriös den här tråden är kan nog diskuteras, men jag kan inte låta bli att svara. Det finns nog inte en frisk häst som inte kan hoppa. Vad hästen sen har för galopp och teknik över hindret är ju en annan sak. En fjording kan hoppa, men jag har aldrig sett en fjording med bra hoppteknik. Jag lär säkert få höra nu att det finns fjordingar som hoppar superbra, men i så fall skulle jag uppskatta filmbevis, då jag inte tror att det finns några fjordingar med bra hoppteknik. ;) Därmed inte sagt att fjordingar är dåliga hästar, det finns många andra områden där de kanske är mer passande än inom hoppningen.

Fast nu var det ju inte teknik vi skulle diskutera egentligen, men jag har lite svårt att inte komma in på det när vi ska diskutera fjordingar och hoppning. :p

Min kompis har en fjording på 140 som har hoppat 130 :) Dom är bäst!

Förlåt, vill inte låte nedlåtande men bäst? Vet inte om du menade bokstavligen talat, men hur många fjordingar kan man se på tävlingsbanan? (inom hoppning alltså)

behöver nog inte svara att dom kan det för det har alla andra redan svarat på :p

Vi har en fjording istallet som ska till fjordhäst SM i hoppning nu i sommar. Det går i 90.. Han är inte så framtung som vissa fjordingar kan bli men det kräver ju att man kan rida en sådan "tung" häst..

min f.d fjordkorsning kunde hoppa.hon hoppade ca 1m.vad har du för fjordkorsning?

Har med en fjodkorsning som kan hoppa nåt så kopiöst :love: Han är Fjording-halvblod.

Vad är din mer än fjording?

Klart de kan hoppa! Vissa bättre än andra. Jag tävlade två st fjordingar när jag var liten upp till LB nivå och den ena av dem även dressyr LB med placeringar!!
Vet även andra fjordingar som tävlat runt i området jag bor.

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
289
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 415
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 023
Senast: fio
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025