Ska jag rycka manen?

Sv: Ska jag rycka manen?

Ha kvar de så det är så fint och naturligt :):love:

Jag har kommit fram till en kompromiss:

Om den blir fin när man knoppar den så rycker jag den troligen inte. ;)

jag tycker d ska behålla den låga manen och knoppa den när det är träning och tävling. lång man på hoppbanan ser inte proffsigt ut men kan vara fint hemma när man rider i skogen... ;)

RYCK INTE manen,super fint med den ju...:D
Jag skulle komma på tanken att rycka den:D

Ryck INTE :eek:.

Hon passar ju utmärkt i de :love:

Konstig fråga kanske, men ärligt talat vet jag inte.
Och eftersom jag velar så frågar jag givetvis er kloka bukefalister..!

Min häst har ganska lång man, i alla fall betydligt längre än de flesta andra hopphästar... typ 20-25 cm kanske.
Och det är många som säger att jag borde rycka och klippa, men jag har svårt för det. Hon passar i sin långa man, den klär hennes personlighet - lite wild and crazy sådär.
Och varför vara som alla andra?
Den är inte alls särskilt tjock, men som sagt ungefär 25 cm lång :angel:
Visst, i vissa fall kan det se lite bonnigt ut, men oftast tycker jag att det är ganska rockigt. :D Hon är connemara/engelskt fullblod, och den längre manen gör att hon ser liiite mer ponny ut.

Vad tycker ni?

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5

Min häst har ganska lång man, i alla fall betydligt längre än de flesta andra hopphästar... typ 20-25 cm kanske.

:angel:Jag får oxå höra utav mina tränare att manen borde klippas, men jag gillar oxå som du att de ser lite vilda o crazy ut :D mitt ena sto ser mer ut som en hingst, det går att knoppa men det är jäkligt jobbigt, men det får jag ta;)

KopiaavlorryoRamzes061116002.jpg

Jag tycker att du ska klippa den rakt av!
Ser ut som om hon inte har världens tjockaste man och då är det absolut snyggast med klippt!

jag tycker d ska behålla den låga manen och knoppa den när det är träning och tävling. lång man på hoppbanan ser inte proffsigt ut men kan vara fint hemma när man rider i skogen... ;)

Fast det är vääldigt svårt att knoppa en lång och spretig man. ;)

LÅT DEN VARA!!! Hon är ju jättefin! Varför göra som alla andra? Så tråkigt med folk som inte vågar gå mot strömmen...

Manen är ju fantastiskt läcker. Antingen ska den vara som nu eller kort och rak. Det allra värsta tycker jag är en lång, RAK man, USCH!

U GO GIRL!!!!

Tycker det var super fint .......:)
Min häst har ca 60 cm lång man...en arab med ganska tjock man;)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 705
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 955
Senast: linnsan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat