Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Kan silveranlaget "hoppa över" en generation ? Om inte, kan det bäras dolt av hingst/sto ? Med vilka färger kan det isf bäras dolt ?
2 3
Svar
44
· Visningar
4 954
I
Islandshäst Nu är de så att min 15åriga, 5 gångs valack har fått för sig att höger galopp är helt onödig. Har varit så nu ungefär 4 - 5 månader. Han...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 746
Senast: Invincible
·
Islandshäst Kanske skulle passa bäst på gnägg..men men! Skriv din häst stamtavla i så många led du vill. Bedömning, bilder och kuriosa på...
Svar
10
· Visningar
5 840
Senast: Freyr
·
L
Islandshäst Vårat 12 åriga femgångssto håller på att sättas igång efter en tids vila. Nu har vi kommit in i ett stadie då hon börjar få kondition...
Svar
6
· Visningar
2 618
Senast: Roheryn
·
R
Islandshäst Har ni det på era hästar i transporten? De jag har sett ser så små ut, kan aldrig tänka mig att de ska passa islandshästarnas...
Svar
15
· Visningar
1 512
Islandshäst Hittade en Monturas lucas, portuguesa på blocket, är det någon som har erfarenhet av sådan på islänning? Funkar det bra med gångarterna?
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: crixi
·
H
Islandshäst Jag måste bara få skriva av mig lite. En häst som står i ett stall en bit ifrån där jag jobbar har precis fått ett föl. Allt hade...
Svar
7
· Visningar
1 516
Senast: marijaa
·
H
Islandshäst Jag vet inte men är de bra med tränare en gång i månaden?? Eller ska man ha oftare?? Jag behöver hjälp med tölten för hästen jag...
Svar
13
· Visningar
1 316
Senast: cristobal
·
E
Islandshäst hej. jag undarr om man kan lära "valiga" hästar att tölta?? eller är det komplett omöjligt`??:p
Svar
10
· Visningar
2 098
Senast: Silkisif
·
M
Islandshäst Som rubriken lyder så är jag ny på det här med islänningar och jag har en massa frågor.... Hur ska formen vara på isisen när man rider...
Svar
9
· Visningar
1 306
Senast: Monia Tex
·
J
Islandshäst Min fyrgångare smider i traven... inte när jag travar "kort" trav. Men när jag vill öka traven, slår han i med hovarna i varandra...
Svar
10
· Visningar
2 579
Senast: Jenny_H_85
·
D
Islandshäst Hejhej! Jag har lite undringar ang min häst,diddi. Han är en ranghög stor vallack med mkt vilja och är ganska tuff av sig. :smirk...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: diddi
·
D
Islandshäst Hej! Jag ska börja leta efter en ny sadel till min kuse, är dessvärre helt förvirrad av denna sadeldjungel!! Är det någon som har...
Svar
9
· Visningar
2 679
Senast: ninapina
·
L
Islandshäst rider ett sto nu..om ca 3 veckor ska vi tävla =) problemet är att hon försöker hoppa av banan hela tiden och vid utgången höll hon idag...
Svar
9
· Visningar
1 195
Senast: moli
·
Islandshäst Är det någon som testat det på sin islänning? Jag har problem med att mitt sto tar till grisepassen då vi ska trava, och eftersom jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Gullan86
·
Islandshäst Ja, frågan är inte svårare eller mindre dum än så :angel:... (Ja, jag har gugelat)
Svar
2
· Visningar
1 022
Senast: Itchie
·
S
Islandshäst Sen vi började med passen har Kjarkur börjat med en ny dumhet - nämligen korsgalopp. Den kommer oftast på hemväg eller efter en...
2
Svar
21
· Visningar
2 878
Senast: Freyr
·
G
Islandshäst Hej! Nu är det såhär att jag undrar om ni har något tips på att få hästen att lossna i sidorna? Gauti vill inte ge med sig alls :(...
2
Svar
27
· Visningar
2 151
Senast: Thora
·
Z
Islandshäst Hejsan! Jag och min mamma delar på ett islandssto, som är 18 år gammal i år. Jag undrar om ni tycker det är för gammalt för att ta...
Svar
3
· Visningar
1 193
Senast: Skatan
·
Islandshäst Hej alla ni med hästar som bär eksemtäcke! Har en fråga angående borstning. När man har eksemtäcke på dygnet runt, blir ju manen...
Svar
12
· Visningar
1 691
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka