Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst är väl vanligast bland islandsryttare så jag ställer frågan här. Vilken modell och märke är bäst? Vill ha ett par till sommaren då jeans...
2
Svar
26
· Visningar
4 967
Islandshäst Ja det är vad jag funderat på dom senaste dagarna... Men jag är väldigt tveksam till om det är ett bra alternativ för min häst och mig...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Linnerle
·
N
Islandshäst Jag ska tävla i helgen! :D Men eftersom det är min första tävling vet jag itne så mkt än.. :crazy: Men hur som helst så undrar jag...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: Norrberge
·
I
Islandshäst Har haft lite olika trådar här på buke nu ett tag om problem med min islandsherre på 16 år. Han är 5gångare och har under en lång tid...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: Invincible
·
Islandshäst Har alltid använt boots av modellen "klockor" med kardborre - tycker att de är lätta att använda o s v. MEN när det är lerigt har det...
Svar
8
· Visningar
1 618
Senast: Roheryn
·
O
Islandshäst Har tänkt mig att visa mitt sto någon gång nästa år. Och hoppas på att det blir någon visning närmre för oss på Västkusten. Men så...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: OlleAtlas
·
L
Islandshäst Jag fattar inte! Det jag har fått för mig är att man använder boots för att hästen ska lyfta på benen mera. Right? Men när ska man...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: lize_n
·
Islandshäst Hej! Jag hänger på trenden och frågar om det är någon mer än jag som har en Randver avkomma? Beskriv i så fall gärna hur lynnet är och...
Svar
14
· Visningar
1 703
Senast: mii
·
G
Islandshäst En bomlös sadel till häst med kort, kort rygg :) En liten islandshäst med andra ord, både i längd och höjd. Nåt förslag? vad tycker...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: fetange
·
T
Islandshäst ... som sagt. har en herre som är mycket obalanserad och svår att få ihop och få samling i i traven, medan det fungerar bra i skritt...
Svar
5
· Visningar
1 228
Senast: karena97
·
M
Islandshäst Hej, Undrar vad ni skulle gissa på är trolig storlek på flug/exem-täcke till ett medelstort (138 i mkh, medelgrov, ej tjock)...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: moldie
·
M
Islandshäst Jag må vara dum i huvudet, men hur räknar man ut totalpoängen om man till exempel bedömer exteriört, tar man alla åtta siffror och delar...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: MsQueen
·
Islandshäst Ni som har en sådan sadel, vicken sorts rygg har din häst?:bump:
Svar
2
· Visningar
2 209
Senast: Haffe
·
L
Islandshäst Är det någon som vet om man på något sätt kan testa om hästen har exem? Är det en allergi (?) så borde man väll kuna göra ett allergi...
Svar
10
· Visningar
1 438
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Jag har ett 3-årigt sto efter en klassisk fux-mamma, dvs samma färg på manen som på kroppen. 3-åringen däremot är fux på kroppen och...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: Itchie
·
C
Islandshäst Hejsan! Nu ska jag köpa en ny sadel till min lilla kille:) Vill ha inspiration så nu ber jag er om hjälp, Lägg ut bilder på era...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 516
Senast: moli
·
Islandshäst Ja det finns en hel del trådar men skapar en jag med :p Funderar på att skaffa en ny sadel till hästen, en svart. Är det någon är som...
Svar
18
· Visningar
1 477
Svar
10
· Visningar
1 485
Senast: Bangsi
·
S
Islandshäst :D Var tvungen att skriva en sådan här tråd...Era Segull avkommor..Hur är dem..Gångarter,Lynne , personlighet osv Jag har själv en...
2
Svar
25
· Visningar
4 458
Senast: Spenna
·
Ä
Islandshäst Hej , Är det nån som har svar på dehär : Jag är född 92, och fyller år i augusti. Jag vill hinna tävla i SM i femgång innan jag blir...
Svar
15
· Visningar
1 355
Senast: Kolbeinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka