Silveranlag ?

Sv: Silveranlag ?

Blir avkommorna långa i ryggen också?

Det tycker jag är svårt att avgöra innan de är vuxna.
Det ena stoets avkommor med honom är oerhört vackra och korrekta.
Det andra stoets ser ut som hon när hon var ung.
Klumpiga, kantiga och konstiga.
Samt visar alla 5 gångarterna i hagen med ren tölt.
Men hon är en talangfull gångartshäst med en extriörbedömning på 7.51 som 5-åring och fortfarande kantig.
Nu så ser det stoet mycket bätte ut än då.

Men jag skall ta och titta litet extra idag.
Så får vi se hur det är just nu.

Visst finns gulbrunblack! Jag har ett gulmusblackt sto som har lämnat en gulbrunblack, en musblack, en silvergulsvart och en gulsvart...

Om färgbestämningen är rätt på avkommorna och hingsten så är stoet på bilden en silvergulbrunblackskäck. Vricka inte tungan bara!

Waw jag vrickar inte tungan jag blir exalterad kan du lägga ut en bild?

Du kan nog hälsa på honom i Kalmar.
Annars så kommer han nog ut på tävlingar vad det lider.
Ryttaren gillar verkligen att tävla och har den perfekta personligheten för det.

Vad heter hingsten? Vad är det för stam på honom?
Har du fler bilder på avkommorna. Tycker också att fölet på din avatar är snyggt!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 907
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 758
Senast: xfie
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka