G
Gauti
Sv: Lossna i sidorna
Ja, sådana övningar hjälper nog! Måste få han att vakna upp, att det händer nåt hela tiden är nog bra, så han inte hamnar i sin egna värld hela tiden. Ska arbeta med markövningar och tömkörning, varit väldigt dåligt med sådant den senaste tiden, ja eller om jag ska vara ärlig så har det alltid varit dåligt med sådant , förutom longering då, men då stänger han ju också av ibland när han springer runt, försöker dock att vända mycket, byta varv osv, samt lägga ut bommar han får trava över
Tömkörning kan fungera bra och man får ett bra hum om hur hästen arbetar som man kan ta med sig till ridningen
Kan inte ge direkta svar på hur man kan göra för att få han att komma ut ur sin "bubbla" då jag bara har mycket känsliga hästar. Spói var lite så när jag köpte honom men jag arbeta med honom från marken med att han skulle vara lyhörd på mig och gjorde hela tiden en massa oväntade saker så att han inte hade tid att stänga bort den "riktiga världen"
men så är han en riktig slöfock oxå som drog benen efter sig hela tid så jag fick alltid vara på honom att han skall tänka framåt hela tiden och med det blev han mycket känsligare och har gått från att ha handbromsen i hela tiden till att gasen har hakat upp sig
Ja, sådana övningar hjälper nog! Måste få han att vakna upp, att det händer nåt hela tiden är nog bra, så han inte hamnar i sin egna värld hela tiden. Ska arbeta med markövningar och tömkörning, varit väldigt dåligt med sådant den senaste tiden, ja eller om jag ska vara ärlig så har det alltid varit dåligt med sådant , förutom longering då, men då stänger han ju också av ibland när han springer runt, försöker dock att vända mycket, byta varv osv, samt lägga ut bommar han får trava över