Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst min häst har stått skadad i en månad nu, och innan dess har hon mer eller mindre stått, reds kanske 2 dagar i veckan max, (jag fick...
Svar
4
· Visningar
1 913
Senast: katharina
·
Dressyr När jag red min häst och hon började kännas sådär härligt geléeig att sitta på så ryggade vi några steg och sen direkt till trav. Och då...
Svar
19
· Visningar
3 005
Senast: malinsky
·
Dressyr En tråd om hur fan man bäst rider de här heta, springiga eller överarbetande dressyrhästarna. Ridit en häst på sistone som vissa...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 439
Senast: Solis
·
Körning Min fodershettis körs nu på ett 3-delat sweetiron bett, det som följde med från ägaren. Han är dock väldigt känslig i munnen och jag...
Svar
17
· Visningar
6 470
Senast: Egonson_
·
Dressyr Som rubriken säger, får jag tävla dressyr på ett vanligt 2 delat bett som är helt i sweet iron? Ska ut och tävla LB nästa helg, när det...
Svar
10
· Visningar
4 105
Senast: poloplayer
·
L
Dressyr Är det någon som har en avkomma efter honom? Eller i huvudtaget är han rekomenderat att använda i avel? Har bla. Deniro och Weltermeyer...
Svar
14
· Visningar
2 192
Senast: Farle
·
Dressyr Jag ska köpa en ny sadel, en bates new dressage blir det då! Det jag undrar är om det finns någon bra inte allt för dyr sadelgjord ni...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: Hellas
·
Dressyr Hej! Jag behöver tips på roliga och bra dressyr övningar. Min häst är riktigt duktig och har tävlat i dressyr mycket hos sin förra...
Svar
4
· Visningar
1 790
Senast: Alva789
·
Körning Har försökt hitta svaret i gamla trådar, men önskar mer hjälp. Kan ni som satt högt skakelfäste på lokselar visa upp lite bilder...
Svar
9
· Visningar
4 829
Senast: Egonson_
·
Körning Håller på att fixa andra skaklar till vagnen och undrar hur när hästen skall vara vagnen på ett ungefär?
Svar
1
· Visningar
1 676
Trav När släpper dem propparna för oktober på nätet? Går det att få tag på dem tidigare i pappersform? Har som problem då jag lägger...
Svar
2
· Visningar
3 034
Senast: Nominous
·
Körning Ja, har ni alltid det? Oavsett temperatur? Jag måste erkänna att jag slarvar, har precis kommit igång med shettisen och kör ca 3 ggr/v...
2
Svar
29
· Visningar
9 718
Senast: Luna10
·
Islandshäst Jag har börjat spåna lite på en framtida sadel till min lilla skrutta som fyller 3 år till sommaren. Det är med andra ord ingen panik...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
33 463
Senast: Niela
·
Western Läser en annan tråd angående moms i olika verksamheter och bli lite konfunderad.... Hur momsar westerntränare, 6 eller 25%...
Svar
3
· Visningar
2 842
Senast: Texaz
·
Fälttävlan Jag hade tänkt beställa hem en Charles owen 4star hjälm från en butik i England. Jag har sen tidigare en Charles owen Wellington...
Svar
0
· Visningar
3 302
Senast: Panter
·
Körning Hejsan! Har tänkt börja köra min arab kille igen, så har köpt en sele och rockard till han:) Men då till problemet, rockarden har inga...
2
Svar
34
· Visningar
8 474
Senast: ptr
·
Western Hej! Jag har ett treårigt halvblodssto som jag är intresserad av att rida in westernstyle :) Hur passar sig egentligen rasen i...
Svar
14
· Visningar
2 752
Senast: Texaz
·
Hoppning Hejsan allihopa!:) Jag har haft min ponny i lite mer än 1 år nu. Hon är 17 år, har tränats mkt. i dressyr av mkt. kunniga ryttare...
Svar
5
· Visningar
1 964
Senast: tolksele
·
Islandshäst Jag är en riktig 4-gångs fjant och har aldrig intresserat mig nämnvärt för den femte gångarten. Jag har ridit femgångshästar ,som passen...
Svar
6
· Visningar
2 191
Distans Tränare inte för de stora klasserna direkt, men tänkte komma ut på någon pay and ride/lokal innan säsongen är slut var tanken...
Svar
4
· Visningar
3 558
Senast: MiaHjalmar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama