Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag har läst otaliga trådar här på forumet och har ofta sett inlägg där folk ska förklara hur de rider en stel/ knepig häst i form. I...
2
Svar
30
· Visningar
8 207
Senast: bigganl
·
Hoppning Hej! Jag har ett problem. Jag har tidigare löst endagslicens lektionsryttare 3 gånger och skulle nu göra samma sak. Men där man väljer...
Svar
3
· Visningar
1 692
Senast: Fiorano
·
Trav Ja, som rubriken lyder, vilka hingstar väljer ni i år? Varför blir det den hingsten? Chocolatier är väl redan full, i övrigt blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
16 193
Senast: Kellie
·
  • Låst
Tävling Hej! Jag har planer att börja tävla i höst. Finns det någon här som är från Skåne och vet någon klubb som håller grönt kort kurser? :)...
Svar
3
· Visningar
3 318
Senast: Airforce
·
Hoppning Jag tycker det är väldigt dyrt att starta en P&J kostar lika mycket om inte mer i bland än vad en riktig tävling gör. Finns det inga...
Svar
7
· Visningar
3 861
Senast: Bison
·
Islandshäst Halloj! Nu har jag länge suttit här och funderat över BLUPen på Worldfengur. Jag är inte medlem på sidan, men trots detta kan man ju...
Svar
2
· Visningar
1 810
Senast: Devinshed
·
Hoppning Hej! Här kommer en fråga till alla ett som sysslar med banhoppning, - Hur tänker ni när ni ska och hoppar en bana? Alltså hur går era...
Svar
4
· Visningar
2 971
Senast: Kallebus
·
Dressyr Jag ska beställa en ny hoppgjord med magplatta (har långa stroppar på hoppsadeln) men undrar lite över vilken storlek jag ska välja...
Svar
2
· Visningar
1 582
Senast: Estivuz
·
Dressyr Går i tankarna att kosta på mig en bättre sadel. Många är ju väldigt fästa i Childeric. Men varför ska man ha en Childeric? Eller...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
55 763
Senast: Novali01
·
Dressyr Hej alla! I helgen nu som kommer ska jag och mitt fyraåriga sto åka iväg på kvalité, detta är första gången för oss båda att åka iväg på...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: Görel
·
Islandshäst Vad har ni för boots? Jag har just nu g boots, det åker lätt ner grus i dem och kanten bak nuddar karleden ibland när hon böjer...
Svar
16
· Visningar
2 501
Senast: Gimlan
·
Körning Är den något att ha eller ska jag se mig om efter något annat? Den var iaf billig men det kanske är bättre att se sig om efter något...
Svar
6
· Visningar
5 018
Senast: MM
·
Dressyr ..på tävling för att undvika att hästen ska slå upp huvudet, tror ni det upptäcks lätt och isåfall vad säger domare om det?
2
Svar
37
· Visningar
7 418
Senast: quigley
·
Dressyr Nästa vecka drar EM igång! Tv-tider: Tisdag 20 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag Onsdag 21 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
26 482
Senast: NilaD
·
Islandshäst Travhästar är en sak, dom har ofta delägare. Men ridhästar, hur vanligt är det att en ridhäst har två ägare? Än har jag nog bara träffat...
Svar
9
· Visningar
3 717
Senast: Baugalin
·
Dressyr Jag har funderat på att starta någon dressyrtävling men vi har problem med den fria skritten. Hästen tänker väldigt mycket frammåt, får...
Svar
5
· Visningar
1 611
Senast: Buck
·
Körning Sitter och funderar på att köpa ett litet körpaket innehållande denna rockard Och denna sele Vad tror ni om det? Får man säga...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
12 788
Senast: Maléne
·
Western Någon som använder de? Hade ett par sköna för typ 15år sen och nu när jag börjat att skola om min islänning till westernhäst så börja...
Svar
11
· Visningar
4 298
Körning Vad föredrar ni på era maratonvagnar. 1) större hjul i fram 2) lika stora hjul, fram som bak. Om det primära är att "fritidsköra"...
Svar
3
· Visningar
1 848
Senast: ptr
·
M
Dressyr Har nu börjat fundera på det här med att rida dressyr med lindor. Är väldigt intresserad av varför du använder/inte använder lindor...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
15 885
Senast: Itzyditzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar