Varför en Childeric?

Sv: Varför en Childeric?

Haha jag blev så himla full i skratt när jag läste ditt inlägg för häromkring är folk så himla förtjusta i Passier och jag vet flera stycken som har dom och har nog aldrig hört någon säga att dom är obekväma? ;)
Och hal är verkligen inte min utan superfin i lädret så det kanske är skillnad från sadel till sadel?

Men som sagt till TS att testa båda är ju verkligen en stor fördel för de är så himla olika sadlar!

Köpte iof en Jensen Amiral, de är väl måttade?

Inte alla, det finns färdiga standardsadlar också.

Jag har en Jensen Amiral, inköpt för 12 år sedan och måttad efter mig och min kallblodstravare. Sadeln är en av de bästa jag suttit i under alla mina ryttarår.
Lädret är av allra bästa kvalitet, och sadeln ser inte ut att vara mycket använd, vilket den är efter alla dessa år. En annan fördel med den är att den ligger bra på alla hästarna här hemma (förutom unghästen då eftersom hon ska bygga lite mer ryggmuskler).

Senast ändrad:

Jag har bara haft en Passier hoppsadel (en Comet FS) och den var inte direkt mjuk... Men lädret var jättefint och inte alls halt. :)

Jag har ju provat både den gamla passier optimum o nu min nya optimum II o det är ju milsvid skillnad pga det mjuka skinnet i tvåan. Den nästan latexfjädrar i sitsen under mig o man kommer väldigt nära hästen. Absolut den mest nära Childerickänsla jag haft i nån sadel som inte är en childeric!:D

Men jag satt bra i gamla Optimum också för just den modellen passar ju just mig. Det enda jag hade önska på min sadel är att den hade varit ngt flatare.

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 303
Senast: MML
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 222
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama