Sv: Varför en Childeric?
Jag har en bekant som har en Optimum (ej till salu), hon har sagt att jag ska få prova den. Så när jag flyttar in i stallet igen efter sommaren och får tillgång till ridhus ska jag be att få låna den. Den har iof extra korta kåpor, men det borde ju ge en hum.
Centaur
Jag väger väl 60 kg skulle jag tro. Jag är 165 lång, men har ju ändå de där långa låren som ska få plats
. Så jag räknar med att jag måste ha 17,5" (normal stl). Hästen har alltid haft vid i bom, han är ganska rak vid sadelläget, men kanske lite överbyggd? Även ganska rund om ryggen. Och tydligen lite längre manke. Han är en ganska "normal" häst som det mesta ligger ok på.
Vad jag förstått är A0 (AO?) medium/vid på childeric, men att den upplevs som vid. Och det är ju den absolut vanligaste bomvidden har jag märkt. Det borde ju passa min tror jag.
Men sen ska det väl finnas de sadlar med mer framskurna kåpor? Funderar om det är en sån jag vill ha, eller behöver ha?
Är lite sugen att testa DFL. Men egentligen vet jag inte om jag behöver en mot DAC eller DI hållet.
De flesta beg sadlar är ju bruna, och då är ju frågan oxå om det passar med en brun till oss?
haha, många tankar....