Sommartävlingstråd

Sv: Sommartävlingstråd

Ni är så himla duktiga allihop och rider ju riktiga dressyrklasser med en massa krumelurer:D! Jättekul att följa allas fina framsteg och resultat! ..och Hedwig-ni har väl knappt tävlat alls i år så det är ju inte så konstigt att det inte gick helt perfekt för dagen. Att tävla bra är verkligen också båda en färskvara och en träningssak:).

kl

Idag har vi varit iväg igen Calle och jag -en LB:1.
Började så fint med ett kasst ridpass igår och sedan en tappsko på kvällen (upptäckte vid 20:30...).
Hursomhelst, en superfin häst på framridningen, han var så fin -mjuk och jättestadig, jag hade honom verkligen "i ramen" och han bara flöt med. Sedan gick vi ut till tävlingsbanan där det var skitväder med regn och blåst, blommor runt banan och flaggor.. Han gick snällt förbi domarna flera varv men blev lite skrämd när en häst började hoppa runt utanför banan. Efter startsignal tappade han lite framåtbjudning men gjorde ett bra travprogram. I galoppen fallerade det dock och han bröt av i båda galopperna uppe vid domarna för han blev så spänd att han glömde galoppera ;) Detta drog ju ner ordentligt och vi fick 58,793% idag (lite snålt dömt i travdelen med lite underliga kommentarer, men så är det ju ibland).
Är iallafall JÄTTENÖJD med honom trots det lite tråkigare resultat

1011505_10152473156075400_241943365_n.jpg

Jag håller med smulan så jag behöver inte tillägga något ;) Himla bekvämt när man sitter på mobilen..

Senast ändrad:

Ja det var bara tredje starten i år.:) och håller med om att man brukar få bättre flyt när man har ridit lite fler tävlingar på säsongen. Jag ser ju självklart allt som måste förbättras och att hon inte visar hälften av vad hon gör hemma men jag blev faktiskt nästan rörd när jag såg filmen och tyckte att hon gjorde det så bra ändå. Tycker inte det var länge sedan jag satt o skrev en msvB5 o tänkte att fy fasen..det där kommer vi aldrig få till.:eek: O nu rider vi den klassen! Jag blir också jätteglad över alla kommentarer om att det finns så mycket mer att hämta! Vore tråkigare om om det var tvärtom.:D

Grattis själv till alla fina resultat! Du rider verkligen Barbie jättetrevligt av det jag har sett.:)

Jag håller också med smulan.:)
Det är ett lite trixit program, men av det lilla man kan se på filmen så är hon redan bättre än förra veckan då jag såg er.

Det man slås av är att hon ser så cool och säker ut, fast man vet hur mycket jobb det ligger bakom. Jag tror att det är nu ni börjar klättra uppåt i klasserna, för det "värsta" är redan gjort och "färdigtragglat".

Det låter bra att du tror att det finns massa mer att plocka fram.:D

Det tror jag också! :D Ni har massor mer i er, det kan jag se. Kommer hon bara upp och ihop en bit till så kommer ni att ha en poäng mer på typ allt ju! Kul att se film på er :)

Plus att jag håller med tidigare talare om att det är ett svårt program, och att MsvA kommer att kännas enklare.

Tack! Vad roligt att du ser det för jag tyckte att hon kändes snäppet bättre igår än förra helgen. Nu blev jag riktigt glad!:)

Tack o det låter lovande!:D Men jag kan tänka när jag ser msvA-PSG hästarna att fy tusan vad långt till den där formen:eek:

Fast å andra sidan så vet jag hur hon ser ut när min tränare rider henne o sätter bra så mycket mer tryck i henne.." Vad fan..hon ser ju riktigt dyr ut märren brukar jag tänka då..:D"

Äää du kommer dit.. du har ju kommit hit! Du har ju haft Hedwig som ung, hon är din första dressyrhäst och du har bara ridit på nån travare innan så du har ju utvecklat dig själv och hästen massor.. Inte illa pinkat.. finns dom som ridit i 100 år som inte lyckats med hälften :p

Vad fin hon är. Det är som vanligt inspirerande att se utvecklingen!

Mooi: bilderna ser fina ut i a f, och han är ju bebis. Det är ju grymt mycket roligare med ett program där man själv är nöjd och poängen sådär än tvärtom.

Cashmir: Han är så fin! Grattis till placeringen!

LECH: grattis till dig med!

Har suttit och kollat på mitt program i kväll och blir argare på mig själv för varje gång. Så fort något börjar trassla så börjar jag fixa med handen. :banghead: Det SKA bli bättre. Redan nu i helgen!

Ni är skitsnygga o duktiga! Heddan gick bara LA3 o LA4 när hon var 7 så jag tycker ni är superproffsiga!:D

Tusen tack.. :)

Ett par till bilder:

dsc_1453_5211185dddf2b34d6f81b58a.jpg

dsc_1465_521118669606ee57a8fd1a69.jpg

Kikade igenom poäng på Equipe och upptäckte att D var enda hästen i startfältet som fick 7,5 på gångarter utöver vinnaren som fick 8:a. Nu blev matte stolt... :)

Äää du kommer dit.. du har ju kommit hit! Du har ju haft Hedwig som ung, hon är din första dressyrhäst och du har bara ridit på nån travare innan så du har ju utvecklat dig själv och hästen massor.. Inte illa pinkat.. finns dom som ridit i 100 år som inte lyckats med hälften :p

Faktiskt:)
O jag är ju rätt envis..

Red en LA:3 på 63,43% och en LA:1 på 68,16% där vi fick en fjärdeplacering!

1098247_10151579782519290_1983279784_n.jpg

Kommer mer text + filmer...

LA:3
Tyckte vi fick till travprogrammet ganska bra, sedan kändes han inte riktigt så stabil i galoppen som förra tävlingen. Men jag kunde fortfarande rida honom ganska rund i formen, han blev inte spänd och hög i nacken som han gärna blev i början på sommaren. Ganska jämn spridning i programmet med mellan 6 och 7 i både trav, galopp och allmänt intryck.
"Bra takt och tempo. Mera bärighet önskas i förvänd galopp. Lydig och mjuk, lite ostadig tidvis. Lite stolsits, släpper skänkeln. Flott häst." 63,43% och 11a av 23 starter.

Film: http://www.youtube.com/watch?v=62SdOeUHYuI

LA:1
Började väldigt bra i trav och skritt med mest 7or, och 8or på båda travvolterna och ökade skritten. Även 7 på ryggningen som vi hade 5 på i båda programmen förra helgen! Sedan orkade han inte hålla ihop galoppen riktigt utan tappade rytmen på vissa ställen och blev hög i nacken ibland så där blev det lite mera 6or. Trots det bara 7or på allmänna förutom 6 på lösgjordheten.
"Plus för skritt och trav, ej helt rytmisk i galoppen. Väl kämpat." 68,16% räckte alltså till fjärdeplacering av 18 starter! Även nytt personbästa för oss i LA! (Tidigare var 65,26%)

Film: http://www.youtube.com/watch?v=O01JuosMDKY

Var och red en LB:1 och en LA:1 idag. I Lb:n flydde vi i panik runt banan när han blev skrämd men hamnade iaf precis utanför plac.

I LA:n var det fortfarande läskigt men han skötte sig bättre med lite missar i förvända och allmänt spänd, vi blev 3:a på 67,1%

Har tyvärr bara sjukt suddiga från filmen.. vett sjutton hur man ska få tydliga prints från filmerna :(

KL.
Har inte varit ute på dressyrtävling sedan min och Lysjö Tinders debut i LA:4 och MSV C:1 i midsommars.
I söndags var jag dock ute och red första dressyrtävlingen med Jenta Mi, 4 år gammal.
Jag var modig och lät henne debutera på LB:2 och vi fick 59.667%.
Hon hade dålig bjudning, vilket också var det vi fick tuffast nedslag på, och så var halterna dåliga och mot hand och uppställningarna sneda.
1002501_311953398951278_1457837454_n.jpg

kl
Vi var iväg i Tingsryd och red med laget i div II i söndags. Red bara LB:3 och det belönades med 68,1% och en fjärdeplats ind. Laget kom på andraplats så jag är mycket nöjd. Det som var absolut bäst var att hon bjöd fram genom hela programmet. Sen att jag inte hann med att samla upp henne pga överraksningen på detta är en annan sak. Vore underbart om det kunde börja släppa lite nu.

Släppa till nu? Ni har väl haft superfina resultat hela tiden:D? Tycker ni jämt vinner el är placerade på jättefina %!

Grattis! :)

Vi var också och red LB:3 för lagets räkning i helgen, dock så rids den som en "Knock Out"-serie så vi mötte alltså bara ett lag.
Red på Bruce och det gick väl helt OK, ingen superkänsla men inga större missar heller. Mest nöjd med att vi lyckades få en 8 på halten som vi tragglade med hela ridpasset dagen innan eftersom liten Bruce som mest gått LA:1 på senaste tiden tyckte att det ska ju vara ryggning när man gör halt vid x från det hållet :angel:.
Blev 66,82% drygt och en individuell 2a-plats av 8 starter med 0,5 poängs marginal till vinnaren från andra laget.
Laget blev dock ganska utklassat med nästan 10%(enheters) skillnad på tre ryttare, så nu är vi utslagna ur LB-serien.

Film: http://youtu.be/BiR5iXpcgsk

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 902
Senast: settis
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 729
Senast: MalanMjöl
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 045
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama