Sommartävlingstråd

Sv: Sommartävlingstråd

kl

Var i Dagstorp i Lördags med Bruce.

Red först LA:1, första gången sedan december. Har haft 64% och 65% innan. Nu kändes han bra på framridningen men sedan stod vi stilla ett tag och tog på kavaj, drack lite vatten (det var drygt 30 grader) och väntade på att få rida bort till banan. Och vi kom liksom aldrig riktigt igång igen, Bruce dog av litegrann och jag också :angel:.
Blev miss i ingången på andra skänkelvikningen så fick dubbel 5a där, och sedan avbrott i andra förvända galoppen redan på bågen som jag sedan inte hann rätta innan nästa moment så det blev först en 4a och sedan en dubbel 4a till. Plus att han genomgående inte riktigt hängde ihop.
"Flott häst. Blir hög och spänd i nacken, jobbar ej korrekt genom ryggen. Försök jobba den lägre och rundare i formen."
59,21%

http://www.youtube.com/watch?v=kak4oXnXI0M

Red sedan LA:3 för samma domare. Det var lite svalare, men tog ändå kortare framridning men red mer frammåt och försäkte även få honom lägre och rundare. Kändes jättefin inne på banan, bara ryggningen han gick emot lite men annars var han helt mjuk och fin :love:. Fick äntligen till förvända galopperna utan att han tryckte upp nacken. Tidigare LA:3or vi ridit har vi legat ganska bra i traven men sedan legat på 6or eller under genom hela galoppen och 6or på allmänt intryck. Nu var det jämna poäng genom hela programmet och 7 på två av fattningarna, på mellangaloppen och på andra förvända!
"Fin häst. Bättre i denna klassen"
Resultatet blev 64,57% vilket är det bästa vi har haft i det programmet så jag är nöjd :D

http://www.youtube.com/watch?v=ylTKMIIa9b0

Grattis! Va grymma ni ar.

Vi har ocksa varit ute och tavlat. Var forsta tavlingen ensamma utan medhjalpare. Adi var en angel :)

Dock hade vi absolut noll bjudning pa banan och vi fick valfortjanta 51% och 57%. Nytt personsamsta :(
Kanns sa jakla tungt efter att det har gatt ganska bra pa sistone och vi har slitit som djur.

Nu blir det 2 veckor semester for oss bagge tva. Sen far vi se om vi fortsatter kampa eller kanske sysslar med nat vettigare, typ uteritter resten av livet. :crazy:

Alltså jag vet inte vad jag vill ha mest-din fantastiska alldeles stilla skänkel eller ditt ursnygga glittriga schabrak:D! Duktiga ni är!!

Tack alla! :)

Fiorano & PoC: Skänklarna är sadels förtjänst tillsammans med att jag haft hästar där man inte kunnat driva utan att riskera fulltösmedvetlös :D
Shabraket är inhandlat i falsterbo av han med de italienska schabraken där brodyren ingick :love:

Å, jag stod länge och tittade på dom schabraken-kostade inte såååå himla mycket heller:p. Blir nog ett sånt så småningom.

Kvällstävling ikväll igen och jag red L:B2. Exakt samma procet som förra veckan (66.667%) gav mig minsann vinsten:D! Så tramsigt glad är jag:D! Var samma ekipage som förra tävlingen dessutom (vi är inte så många som tävlar här uppe utan det är verkligen samma gäng på alla tävlingar:p).

543835_10201050017124504_704081015_n.jpg

Grattis! Vad nöjd Barbie ser ut! :D

Vad duktiga alla är!

Waco: grymt ju, om jag kunde sitta så där stilla och ändå inverka. Som en liten dröm.

Kricko_S: jag hade verkligen också bottennapp i helgen. Sitter och kollar på filmerna från de två klasser när jag inte var placerad (tråkigt nog bara de som filmades) och det är nog bara att bryta ihop och göra en analys och gå vidare. Det känns supersurt nu, men förhoppningsvis blir vi bättre av eländet.

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 902
Senast: settis
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 729
Senast: MalanMjöl
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama