Sommartävlingstråd

Sv: Sommartävlingstråd

Tack!
haha var det du som skrev? :) jadå, det var fullt läsbart! ^^

Ärligt talat tänkte jag inte så mycket på det -hade fullt upp att inte sladda ut över staketet ;) men det var skönt att det inte var så blött.

wopp wopp i morgon är det våran tur att bemästra tävlandets svåra konst. Knas ska få komma ut till sin andra tävling här i livet och vi gör bara en LC:1 men på söndag debuterar vi på samma plats med en LB:1. Allt utan press vill bara få en trevlig upplevelse och komma runt banan på hästen och inte i gruset. =) Hoppas på både film och kort. Skäms jag inte för mycket så berättar ajg självkart hur det gått och även bilder =)

kl
Var till Ludvika och red en LB:0 och en LA:1 i dag.
Bra känsla i båda faktiskt. bättre i LA:n tom.... har ju börjat med ett lite annorlunda tänk och var orolig över hur det skulle funka, första starten i nya sadeln också. Men bästa känslan på året :)

Däremot fick ingen några % för någonting men en röd rossett fick vi med oss från LB:n iaf. Riktigt tight med bara 4 p mellan 1:a och 4 plac.

I LA:n så sumpade vi bort allt vad koff heter genom att göra tjusiga "luftiga" :D byten i varje förvänd och tjosanhejsan så fick vi 1:or på 4 st ställen :meh:

Det gav dessutom nerdrag på sitsen och lösgjordhet samt korrekthet så det blev ett riktigt bottenapp i % :p

Sitter och kikar både här och på FB om alla från fjärran som får så fina %, ja men välkommen till Dalarna då, här får ingen några % för någonting oavsett om du rider bra eller illa :meh: inte ens dom fina ekipagen får betalt... suck

KL

Vi är i Dyltabruk på meeting! Full pott första dagen med seger av 35 start i MSVC:2. 69,8%

Imorgon blir det två klasser :)

Välj gärna HD kvalité och helskärm så ser ni. Sista travlängningen på uppridningen, tjoho!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=0SkX1GWrJAA

dsc_0751_51d877a59606ee3528c3003d.jpg

Sitter och kikar både här och på FB om alla från fjärran som får så fina %, ja men välkommen till Dalarna då, här får ingen några % för någonting oavsett om du rider bra eller illa :meh: inte ens dom fina ekipagen får betalt... suck

Haha, då skulle ni varit med på vår första start i okt förra året. Vi uppnådde ett personsämsta... En fantastisk tävling där enbart 5 av 20 startande i klassen kom över 60% -kan tillägga att jag inte kom sist på mina starka 46% O_o :p

Gooing hur gick det för er?

Cashmir den bilden är för läcker! Heja på imorgon med!

Red en LB i början av året med över 20 starter där endast en kom över 60! 61% vann hon på, och hon rider alltid stadigt över 70%. Mina 54% räckte till två utanför placering...

Inte roligt när en domare lägger sig så jäkla lågt.

Nej det blir ju nästan löjligt, man funderar på om vissa dommare nästan gjort en grej av att ligga extra lågt:( Lagom är bäst :D

Alltså oj vad läckra ni är. Vilken härlig känsla det ser ut att vara att sitta där uppe, hur fasen sitter du så still? Jag hade skumpat som hela havet stormar.

Dags att gå upp lite i klasserna nu? :)

KL

Tack! Vi fortsatte lika bra under detta meeting :) En lite förvirrad ritt i förmiddags (red fel väg, märkliga missar osv.) gav 66,5% i MSVC:1 och 6:e placering av 35 startande. Sedan skärpte vi oss och laddade om till tredje och sista klassen som gav en till blågul rosett till helgens samling! 69,4% i MSVC:2.

dsc_1320_51d9e13e9606ee3520f7743e.jpg

dsc_1311_51d9e1199606ee346bfabd04.jpg

Måste bara säga WOW! Väldigt fint ridet och hästen blir bara bättre och bättre för varje film du lägger ut!:d

Ni är såååå fina. Jag som nyss har börjat plugga in MsvC-programmen har tittat lite på er på YT för att förstå alla vägar. Men ni får allt att se så lätt ut, misstänker att det inte kommer vara lika smidigt när jag är i farten.. :p

Vi har ocksa varit ute och tavlat. Var forsta British Dressage tavling, nu ar det pa riktigt alltsa :D

Det var nastan 30 grader sa nara smartgransen, men Adi var grym och hade mer energi an vanligt.
Det resulterade i lite av detta
bus.jpg

Men for det mesta var hon riktigt fin
trav2.jpg

Forlat for kvaliteten, bilderna ar fran video.

Vi gjorde Novice, och fick 67.03%, och blev 2a.
Och i Prelim, dar vi hade mer missar, fick vi 65% och blev 5a.

Jag ar verkligen nojd, for forsta gangen kandes det latt att rida igenom programmen och Adi orkade igenom allt trots varmen och program pa lang bana.

Ja då har vi gjort våran LB debut och även en LC. LC programet var han med på noterna jag fegred för att klara av att sitta men vi utförde alla moment bra förutom galoppfattningarna då kräkhästen fick för sig att vara travare!!!! Usch fattningarna inne på framridnigne hade varit super å s drar han till med världens hämskheter. Men men

LB som var andra dagen så skötte han sig super med, jag RED och vi fick 10 % mer än dagen inan. programet passade oss bättre och även om de blev en hel del missar så är jag nöjd.

i ridningen måste JAG bli snabbare med hjälper och bättre på att gaida honom runt banan, allt det där vanliga med förberedelser och rutin.
PÅ tävlingsplatsen så sköter han sig så sjukt bra att man blir nästan lite förvånad! han är stencool och rör inte ne fena! Finaste knas! Bara det gör det värt att åka iväg =) bilder kommer när daor och minnerskort vill sammarbeta!

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 902
Senast: settis
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 729
Senast: MalanMjöl
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama