Sommartävlingstråd

Sv: Sommartävlingstråd

Grattis till placeringen!

Jag gör också något sånt typ nästan varje tävling, halt på fel ställe, diagonalerna mellan fel bokstäver, volt åt fel håll... Man tycker ju att man kan programmet, man vet ju hur man ska rida och ungefär när allt ska vara, men sedan när man väl ska rida så blir det lite - hur var det nu, denna bokstaven eller nästa..?

Ja, det känns så himla onödigt! I synnerhet i L:B3 som jag verkligen gillar att rida och så tabbar jag mig på det viset:(.

Idag var planen "kom ihåg programmet"! Red L:A3 och ponny var märkbart trött från igår. Det var dessutom tungt harvat både på framridningen och på banan-inte lätt för liten ponny:p. Men trots detta, en kass ryggning och ett omslag i ena förvända kom vi upp i 62.2% och jag är kalasnöjd med henne:)! Kom sexa av 16 startande och det känns kul att vi hävda oss bland alla jättehästar:p.

Senast ändrad:

*KL* Idag har jag också slarvat bort poäng. Men jag är nöjd ändå. Z:s första LA någonsin. Jag trodde faktiskt inte detta för några månader sedan men han skötte sig exemplariskt. Onödigt av mig att sluta rida i den förvända vänstergaloppen. Såg ganska roligt ut på protokollet med 1/2 (1 p och koeff 2). Så kan det gå med byte och sen två felfattningar. Jag lyckades i alla fall rädda avbrottet... 58,2 % blev det typ... Men han var FIIIIIIN :love: Behövs en del styrka och övning så ska det nog gå vägen i LA också!

Innan mars hade han bara tävlat hoppning, för utom någon liten klubbtävling i LB tror jag. Så utvecklingen den här våren är helt enorm!

DSC_1225.JPG

DSC_1228.JPG

DSC_1230.JPG

Amanda_F: Ser verkligen jättefint ut:)

Fiorano: Vilken härlig galopp hon har!:love: Hon ser ut att ha fin ridbarhet!

kl.
Var i Finspång i lördags och red en LA:3. Hade en jättefin känsla men några onödiga ryttarmissar resulterade i några 4or och 5or men fick 62,86% och fin kritik från domaren.
Hade en film som jag råkade radera :mad: men här är en bild från framridningen.
DSC_0153.jpg
[/URL][/IMG]

Startade en LA:4 i helgen och skrapade ihop 68,8%. Och det blev en 4:e placering. Kändes dock att det blev ett par små missar så det kunde gått bättre! Nöjd ändå! :D ska se om jag kan få in nån bild också...

Så fin häst!
Även din Chic var jätteläcker:)!

*kl
Red kvällsdressyr, en la3:a. Hamnade precis utanför placering, var ett rätt tunnt start fält och jag är ganska nöjd även om vi precis som det står i protokollet måste stämma av ännu bättre..Min lilla kära poppsa:love::lov
Film: http://youtu.be/qjnm7AJZttI

Gjort dressyrtävlingsdebut för året. Sist jag gjorde ett försök var -11.
LA:4 61.46%
MSV C:1 59.79%
1016810_478831002204584_307287405_n.jpg
1044838_478830865537931_138844822_n.jpg

Hästen är en valack -05 e. Svall Ivar, ue. Sentan

Nemen då har vi varit på samma ställe :D

KL

Tävlade i Fredags Red en Msv C:2 på 61,44 % . Jätte nöjd med programmet och hästen. Hon skötte sig ju för guds skull. Hon gjorde sina bravader innan programmet som tur var :nailbiting: . Red efter den klassen en LA:3 Där kom lite spökerier. Fick kommentaren av dommaren "bra korrigerat när hon hade egna åsikter" . Men fick ändå 62,29% så är överlag nöjd :)

Fick bara bilder från första klassen.

Namnl%C3%B6s11.jpg

Namnl%C3%B6s22.jpg

Namnl%C3%B6s44.jpg

Namnl%C3%B6s32.jpg

Senast ändrad:

kl

Red en LA:3 med Bruce i söndags. Sämsta resultatet hittils :yuck:, 59%.

Kändes egentligen inte så hemskt men hela galopprogrammet drog ner poängen, med 5,5 på hans svåra förvända galopp och 4 på den där han egentligen brukar vara bäst, men fick omslag. 5 på lösgjordhet också.

Sedan tyckte jag vi fick en lite orättvis 6a på längningen av formen i trav, kommentar "blir för lång i formen, ska sänka sig med bibehållen form" :confused:

Film:

http://www.youtube.com/watch?v=iDOOmVneJCg

Sedan tyckte jag vi fick en lite orättvis 6a på längningen av formen i trav, kommentar "blir för lång i formen, ska sänka sig med bibehållen form" :confused:

Fast det syns på filmen att hästen släpper kontakten med handen precis innan du kommer fram till spåret igen. Där går den lite helt utan kontakt och då är det inte bra även om formen är rätt. En del till att detta införts är ju för att visa om hästen går med en ärlig kontakt. Blir då tygeln för lång försvinner kontakten, även om den var ärlig fram tills dess.:)

Jag kan faktiskt inte se att han skulle släppa kontakten någonstans på filmen, och det var inget jag kände heller. Precis innan spåret glappar yttertygeln till men det är min teknik för att korta upp tyglarna igen som är lite klumpig :o, har aldrig riktigt fått in det där med att hålla i tyglen med andra handen utan jag släpper tygeln och fångar den igen. Vilket ibland gör att jag tappar den helt :cautious:.

Och i vilket fall så är det ju inte det som domaren anmärkt på, det står inte "släpper kontakten" eller "för lång tygel", det står att formen är för lång.

Det domaren menar är att hästen blir för lång i formen. Hästen ska gå kvar i föregående form men sänka sig och länga halsen, inte hela kroppen så att säga...

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 902
Senast: settis
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 729
Senast: MalanMjöl
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama