Sommartävlingstråd

Sv: Sommartävlingstråd

knapplån

Red en MSVC1 med ena d-ponnyn idag, lite spänd på start vilket resulterade i byte och avbrott i galoppdelen, men skrapade ihop 62% med missar så vi är nöjda. Kändes väldigt trevlig på framridningen iaf.

Kl
Vi har varit på nationaldressyr och ridit en Lc:1 och en Lb:1
Det blev en vinst och en femteplats, vi kunde ju inte låta bli att bocka lite i mellangaloppen i Lb:1 an :p

DSC_4478_redigerad-1red.jpg

20130606_183008.jpg

Grattis till er! Alltid lika fina :)

Idag har vi varit i Skedala o tävlat. LB:2 64.66% och LA:3 62%. Tyckte hästen kändes lite sömning i första klassen men det kanske lätt blir så med dygnetruntbete ;)

kl

Idag har jag debuterat med min 07a på tävlingsbanorna i en LB:2 och det slutade med 62% och första utanför placering vilket jag är väldigt nöjd med. Väldigt spänd häst men höll sig iallafall på mattan så nu är det bara att jobba på rutinen.

*kl*

Har ridit L:A3 på hemmaklubben idag. Har ju haft viss prestationsångest över att tävla på hemmaplan vilket resulterade i en rätt dålig framridning där jag inte höll min plan alls:/. Lite sådär också att starta först och rida fram samtidigt som det är prisutdelning och stök.

Hade tre ordentliga missar i programmet. Först stannade hon och bajsade(:o) innan första skänkelvikningen så jag gjorde en volt och gjorde om. Fick en 2a+felridning för besväret så i efterhand kunde jag likagärna skippat skänkelvikningen helt. Sen gick det tydligen inte att fatta högergalopp ur skritt idag (heller), vet inte varför det gått troll i den fattningen, därmed en 1a i protokollet. Till slutet toppade vi kalaset med hopp och skutt i mellangaloppen på långsidan.

Fick 58% vilket förstås var välförtjänt. Hade en del 7or på galoppen och en 7.5 samt kommentar att jag red mjuk och trevligt. Så får ta den kritiken med mig till nästa helgs övningar. (...och rida fram bättre då).

Då min egna häst är ur funktion (trampade upp en tåkappa i hoven rätt illa förra veckan) fick jag låna en kompis häst till dagens div 2 final på hemmaplan. Red honom för första gången i fredags och trimmade lite igår och startade en Lb3 idag där vi skötte oss väldigt bra får ja lov att säga! 65,758 och en tredje plats är jag supernöjd med! :D

Våra lag slutade som trea och fyra och som totalsegrare och serietrea vilket också var väldigt skoj!!

*kl
Också ridit divII idag. Red först la3 och pållan känndes inte alls med på noterna. Spännd och svår att få igenom öht..Blev en hel del taktmissar osv iom hon var så opåverkbar..
Sen glömmde jag fatta galopp till sista mellangaloppen, ha, ha:yuck:. Hjärnsläpp totalt!
57%..Känndes bara blä men tänkte att jag minnsan ska försöka rycka upp mig då jag var enda lagryttare i la4:an.
Fick 62%, kännslan var inte på topp men nöjd att vi "hämtade upp oss" och det var ju trots allt debut för oss i den klassen:)

Dax att öva bakdelsvändningar:D..

*kl*
Grattis alla till fina starter.

Jag var iväg 6/6 och red LA:3.

Superbrunstig och ofokuserad på framridningen. Inte brunstig men ofokuserad ryttare på banan som red fel TVÅ ggr.

62,7 % och 8 av 19. Hade jag inte ridit fel hade vi fått 64,4% och blivit placerade som 5a. Domaren låg lågt och vinnaren, en häst som går MSV B i vanliga fall, hade 66%.

Skärpning tills på söndag :p

KL

Vi var nog på samma tävling som settis och polly p :)

Vi var dock inte med i lag utan red MSV C:1 och MSV B:2. Ingen höjdardag ryttarmässigt, jag red inte särskilt bra och min hjärna funkade inte alls i andra klassen fick totalt hjärnsläpp två ggr. I första klassen tog det tvärstopp i galoppdelen, Suchen fick syn på ngt och vi tittade bort oss totalt i den ena förvända och det följde med resten av programmet. Vi fick trots detta 68% men ingen placering och jag var inte alls nöjd. Han har aldrig någonsin gjort så innan så det var en ny erfarenhet :meh:

Vi red även MSV B på 68% och fick till en 3:e placering. Känslan i traven var helt okej men galoppen var kaos, enbart pga mig.

http://www.youtube.com/watch?v=pcMz2btu8L0&feature=youtu.be

Ja man kan tydligen helt glömma av vilken gångart man ska rida i också...:D

kl
Vi var iväg och startade lc:1 och lb:2 i söndags.
LC:1 vann vi på 68,5% och LB:2 var vi trea i på 64,1%. Tyckte inte att det var en bra uppvisning i LB, men det måste ju bara betyda att vi egentligen kan prestera så mycket bättre alla redan i de klasserna. Så på det stora hela är jag nöjd, men har mycket att slipa på. Vet vad vi behöver förbättra under sommaren....

8467_10151946908028942_1121391402_n.jpg

5563_10151946910853942_1320671540_n.jpg

971261_10151946915678942_1309795767_n.jpg

kl

Red årets första tävling med Bruce igår! Hade anmält LB:2 och LA:3 eftersom jag misstänkte att han kanske skulle vara lite spänd första starten, men fick rida LA:3an först. Så ganska spänd men gjorde ändå det mesta helt OK förutom miss i ena förvämda där vi fick en 4.
Annars var det i stort sett 6or på det mesta med kommentar "ngt spänd" och/eller "hög nacke" "ej helt eftergiven". 7 på skrittövergång och ökad skritt, på den andra förvända bågen, på avslutningshalten och på hästens gångarter där nere. Slukommentar "Fin häst. Bitvis spänd och hög i sin nacke. Lycka till" 61%

Film: http://www.youtube.com/watch?v=xJWolWtyK3U

Till LBn fick jag igenom honom mycket bättre, lite lägre form och mycket mer sving i ryggen. Blev några missar i galoppen där också men annars i stort sett bara 7or och 7,5. 8or på skritten, på gångarterna och på ryttaren.
"Härlig häst med utstrålning. Blir ngt spänd i galoppen. Fin i formen. Du rider bakifrån och framåt. Fina hörnpasseringar."

70,167% och vinst! :)

Film: http://www.youtube.com/watch?v=EkFj9yFpNCc

1001150_10151472734514290_1566451054_n.jpg

Grattis till placering, såg väldigt trevligt ut. Roligt ändå att ha så hög lägsta nivå, då vet man ju ändå att det finns massa fler poäng att plocka.
Grymt fin häst och fin ridning!:)

Han är verkligen jättefin!:love::love: Stort grattis till segern!

orion_x Grattis till dig med. Du är verkligen ett bra exempel på att domaren främjar bra ridning oavsett ras eller storlek på häst (ponny :D). Den är helt underbar!!

KL

Tävlade i onsdags. Red en LA:3 och en Msv C:1.
LA:n tycke jag flöt fint. Bra vägar och ett roligt program. 62 % i den.
Men så kommer vi till msv. Gick inte alls. Hade en jätte dålig känsla. Och damen såg spöken. Hade lite lust att höja näven och gå ut. Men nej tänkte jag vi drar igenom programmet ändå. Känslan var spänd sy maskin ;)
Hon har varit så himla fin de senaste veckorna men nu känns det som om vi är tillbaka lite på ruta ett igen. Ska träna på måndag så vi går igenom allt då. Vi fick 53 % Film finns om nån vill se eländet :wtf:

*kl*

Idag har vi ridit en L:B3 (vilket kan vara mitt favoritprogram:D). Fick ihop 65.6% trots att jag efter andra galoppvolten het tappade bort mig för att åskan började mullra:o. Så det blev väldigt hejsan svejsan där och en 4 i betyg. Och så lyckades jag lägga sista halten fel. Får jämt för mig att den ska vara hela vägen upp vid domaren-men det ska den ju inte! Så -2 för den. Blir lite trött på mig själv att jag gör såna missar vartenda gång. Hade jag inte klantat mig hade vi blivit tvåa, men vi knep iaf sista placeringen och en röd rosett:). Duktig ponny:love:. (...och precis efter min ritt brakade åskan med tillhörande ösregn lös-så jag hade tom tur med vädret:D).

954858_10200696636170201_494050346_n.jpg

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 902
Senast: settis
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 729
Senast: MalanMjöl
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama