Sommartävlingstråd

Sv: Sommartävlingstråd

kl

Vi har äntligen kommit ut och tävlat igen! Sist vi var ute var väl 2007 eller så..

Vädret var inte till vår fördel eftersom vi båda avskyr värme! :wtf: Men hon skötte sig ändå utmärkt. Riktigt fin på framridningen men på banan så dog hon tyvärr "lite". I LC:2 så fick vi 64,464%! Målet var över 60% så jag kan inte vara annat än nöjd! Men tror inte att en LC:2a någonsin har gått så långsamt. ;)

I LB:1an så var all bensin slut! Travprogrammet gick helt okej men i skritten trodde jag hon skulle somna på stället så långsamt som det gick. :o Sen fick vi ett avbrott innan första mellangaloppen och innan den andra så halkade hon till så det blev ett avbrott även där. :( Resultatet blev 57.931%. Mer än så var vi inte värda men vi kom iaf inte sist vilket var mitt andra mål!

Tänk om hon kunde ha samma framåtbjudning på banan som hon har när vi rider ut.. men det är bara att träna på antar jag. Det är skönt att vara igång igen iaf! Sen ska nog matte träna lite bålstyrka tror jag bestämt.. :banghead:

Senast ändrad:

Bildbomb! :D

dsc_6230_520698b49606ee48109fba28.jpg

dsc_6401_520698fdddf2b31a6e622697.jpg

dsc_6469_5206991c9606ee47d46b1d16.jpg

dsc_6502_52069923ddf2b31a7d521f27.jpg

dsc_6556_52069938ddf2b31a60dc780d.jpg

dsc_6656_5206997d9606ee4838c7bf22.jpg

dsc_6756_52069999ddf2b31a9a976d7a.jpg

dsc_6853_520699b1e087c321460182df.jpg

dsc_6623_52069958ddf2b31b2be0eab0.jpg

Då var vi på samma tävling! :D

kl

Red en LA:3 på 63,43% och en LA:1 på 68,16% där vi fick en fjärdeplacering!

1098247_10151579782519290_1983279784_n.jpg

Kommer mer text + filmer...

Tyckte jag såg nån som såg ut som dig! Fast det kanske var någon annan.. såg du oss?

Grattis till placeringen! :D

Ja, tror vi red fram samtidigt på förmiddagen. Fattade dock inte att det var ni förrän jag såg dina bilder nu! :p

*KL*

Nu är den avklarat, debuten i MsvC:1. Tyvärr blev det också mest "avklarat". Redan på inridningen ville Fantasi visa upp hur duktig hon är på byten och sen visade hon upp dem 3 gånger till. Men 60,745 är ju godkänt och till nästa start ska jag ha med min tränare (och hennes ägare) som får hjälpa mig på framridningen för idag fick jag inte riktigt henne så rund som hon brukar vara :meh: Jag tycker att det är lite coolt ändå, att en ridskolehäst går godkänt i MsvC med en elev som ridit henne ett halvår. Men så är det en lite speciell ridskola också...

Filmade själva ritten (men den är inte mkt att se) men här kommer några bilder från framridning och collecting ring i alla fall.

DSC_1801.JPG

DSC_1778.JPG

DSC_1799.JPG

KL
Jag har varit o tävlat idag och även om resultatet inte blev så lysande (59.5%) så är jag så stolt över min häst.
Vi red en msvB5 på Ericsberg o det var första gången på tävling och faktiskt bara andra gången som vi red igenom programmet i sin helhet samt bara tredje starten för i år.
Tillråga på allt var jag alldeles för sen o hann bara rida fram i 20 minuter.
Hon ska så klart ihop o upp mer samt att bytesmissarna är helt onödiga. Hon har gjort dem perfekt när vi har tränat delar ur programmet hemma under veckan. Men det var jag som inte red tillräckligt bra helt enkelt. Serier har vi provat bara några gånger så det blev en räknemiss men skitsamma så här första gången. :) Hon kändes ändå lugn o trygg o bytena i sig blev fina.

Nu ska vi jobba ihop oss mer i veckan o prova igen nästa helg.:)
http://www.youtube.com/watch?v=jt0lH_ceJYY

Tycker ni är superduktiga! Heddan ser så koncentrerad och lydig ut! Det är himla bra gjort och bara andra gången du rider programmet öht. :bow:

Håller med Traceys! Lite mer energi och inga missar nästa gång så kommer poängen bli avsevärt bättre.

o Tracey
Tack båda två. :)

Håller absolut med. Tror hon måste bli lite starkare också för att orka hålla ihop hela programmet. Det händer ju grejer hela tiden o de mesta kräver verkligen styrka.:)
Vi har några tävlingar kvar, bla en till start i msvB5 men sen måste jag ägna vintern åt att få henne mycket starkare och mer bärig.

Blir nog mycket hoppträning med styrketräning skulle jag tro.:D

Jag brukar sällan kommentera filmer, men kan inte låta bli nu. :)

Ni är fina, ger ett lugnt, stadigt och tryggt intryck. Men jag kan inte låta bli att se potentialen till så mycket bättre! Precis som du säger behövs det ytterligare lite mer bärighet -upp och ihop, in med bakbenen och lite mer samling och aktivitet. Nu blir det liksom lite mellangrädde, hon rinner lite grann ur samlingen och även om det ser jätteprydligt ut med trevlig mjuk ridning (vilket jag alla dagar i veckan föredrar!) så springer många värdefulla poäng iväg, hon har t.ex. jättefina byten i sig men hon visar bara hälften av sin kapacitet när hon är lite för lång. Sedan är MsvB5 ett monsterprogram och MsvA kommer kännas plättlätt i jämförelse. ;) Kämpa på och våga spänna bågen lite till (men med samma mjuka ridning) nästa start så plockar ni många poäng, om det så blir på bekostnad av lite missar så kommer det vara värt det! Lycka Till!

Vi debuterar MSVB!! 64,5% och placerad 4:a av 17 startande. Blev tyvärr lite väl het på bytena så han klämde till med två stycken extra utöver dom som var i programmet. Jippie sa Danny men domaren blev inte lika lycklig :-)
Menmen, alla rena byten är bra byten tycker matte som är supernöjd ändå! Han är ju bara barnet på dessa krumelurer än så länge :)

Senast ändrad:

Tack för din kommentar.:) Jag håller med i allt du säger (även domarna:D) Gäller att försöka få med sig formen o aktiviteten hemifrån o framridning in på banan.:wtf:
Men vi jobbar på det!

Låter bra det där med msvA..att det kommer kännas lättare!

Ni är skitsnygga o duktiga! Heddan gick bara LA3 o LA4 när hon var 7 så jag tycker ni är superproffsiga!:D

Fasen va duktiga ni har blivit! och sen tror jag också att det finns massa mer att plocka fram men tycker ändå att ni kommit en bra bit på vägen. Vad mycket bättre längningarna har blivit!

Men, där var ju jag med! :) Jag var första utanför placering i MsvB:2 på 63,140 % sen vann jag MsvB:3 på 63,646 %. Kommer ihåg att jag såg både när du red fram och din ritt. Kul! Och grattis förresten.

Fasen va duktiga ni har blivit! och sen tror jag också att det finns massa mer att plocka fram men tycker ändå att ni kommit en bra bit på vägen. Vad mycket bättre längningarna har blivit!
Tack!
Det låter bra att du tror att det finns massa mer att plocka fram.:D

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 902
Senast: settis
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 729
Senast: MalanMjöl
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama