sälja eller inte sälja svårklasshäst

Sv: sälja eller inte sälja svårklasshäst

*kl* har sett din vita många ggr.. kul att du köpt en till dig själv eller hur man ska säga :)

får vi se honom på dalahoppet iår??

*kl* har sett din vita många ggr.. kul att du köpt en till dig själv eller hur man ska säga :)

får vi se honom på dalahoppet iår??

japp han är anmäld dit. Blir första tävlingen för i år. Skulle startat i Gävle men jag fick tyvärr vända för det hade snöat och var glashalt... Och ja..det ska verkligen bli kul att ha en häst att ha själv :)

Ohh då ska jag pallra mig upp till Lugnet och titta på din fina häst!
Blir ju kul att känna igen en riktigt fin bukehäst :)

ja de va juh riktigt skitväder 2 sista dagarna i gävle..

tråkigt att dom lagt högbo falun tierp helgerna efter varandra.. de 3 bästa ställena härikring..

Fast Högbo, Falun ligger ju alltid efter varandra. Är väl Tierp som helt plötsligt lagt in en tävling helgen efter. Men håller med, tråkigt att så pass roliga tävlingar ligger så pass tätt.

Annars ska det kul att se din fina häst igen token. För om jag inte missminner mig helt så var han med på Dalahoppet även förra året också?

]Fast Högbo, Falun ligger ju alltid efter varandra. Är väl Tierp som helt plötsligt lagt in en tävling helgen efter. Men håller med, tråkigt att så pass roliga tävlingar ligger så pass tätt.

Annars ska det kul att se din fina häst igen token. För om jag inte missminner mig helt så var han med på Dalahoppet även förra året också?[/QUOTE]

Tack för dom orden, tycker själv han är helt underbar :)
Förra året vart oxå falun första tävlingen för året. Han gick 130 ena dan och blev placerad, andra dan 140 med ett ner och sen efteranmälde vi till 150 samma dag och där kom han 2:a :D....var sjukt stolt över honom då, han var helt sluuut sista sprången men hoppade ändå. Så himla bra att debutera 150 på första starten på året, dessutom hade inte ryttaren ridit honom på ett halvår heller... ( jag har ju såklart ridit honom själv,men ändå) men så är ryttaren sjukt duktig oxå ;)

Då var det rätt häst jag tänkte på:)
Stog i insläppet till 1,50 klassen och kan säga att det var en del deltagre i den klassen som gav din häst många lovord inklusive din ryttare ;)

Då var det rätt häst jag tänkte på:)
Stog i insläppet till 1,50 klassen och kan säga att det var en del deltagre i den klassen som gav din häst många lovord inklusive din ryttare ;)

Åh va kul, vad glad jag blir :) jo han som rider öser lovord över honom hela tiden men kul att andra också tycker han är fin :)

idag har pärlan startat, gick super. Ett pet i 1,35 och en nolla och placering i 1,45 :) verkligen jättekul.

å ja har missat din hela tiden.. hade fullt upp med de 3 ja groomade.. den ena hade en superduperhelg hoppade 3 klasser3 nollor med 3 placeringar.
gick 1,30 1,40 1,35 fick vila söndag då han kvala falsterbo i 140 :)

vilket underbart väder de vare hela helgen.. kanontävlingar

å ja har missat din hela tiden.. hade fullt upp med de 3 ja groomade.. den ena hade en superduperhelg hoppade 3 klasser3 nollor med 3 placeringar.
gick 1,30 1,40 1,35 fick vila söndag då han kvala falsterbo i 140 :)

vilket underbart väder de vare hela helgen.. kanontävlingar

va kul att det gick så bra :) ja det var ju underbart väder. Min pålle gick bara på lördag, jag tyckte det räckte efter hans fina rundor. Bättre spara honom till strömsholm...

här är rundan i 145

https://www.youtube.com/watch?v=a4QAima_C18

Min nya pålle passade inte mig alls tyvärr så hon är såld :(

Däremot så tog jag tag i det med min fina valack och har tränat o tränat och hoppat med vattenmatta under nästan varenda hinder hemma....Han har varit lite stökig på vattenhinder o mattor även med andra ryttaren i år....

MEN så förra helgen så tänkte jag att nu jävlar ska jag väl kunna själv... så jag lastade pållen o anmälde till 1,10. Var hypernervös och fy så hemskt det var innan start...när jag gick banan tänkte jag skita i det för det var en bred vattenmatta med under hinder nummer 5..
Han är ju verkligen helstirrig inne på banan innan han hoppat hinder nr 1 och jag brukar balla ur då :(

Men nu hade jag liksom bestämt mig och det gick såååå bra, vi var dubbelnolla och knep en 4:e placering :D

Kändes helt underbart och nu har jag bestämt mig för att en gång till satsa på min darling och försöka själv. När jag är bestämd och lugnar ner mig så gör han verkligen allt för mig, ställer upp till 150% och han är verkligen sååå underbar att rida :love:

Så nu blir det småtävlingar för pålle emellan dom stora klasserna med andra ryttaren...

Har följt tråden i det tysta från början och tycker att det är jätte kul att det blev som det blev ... Lycka till med allt! :)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 997
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 480
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar