Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

V
Islandshäst Ska för första gången tävla isis på Husbyöhn den 18 augusti. Ska vara med i Lagmaskeraden med två kompisar :D Är det några fler som ska...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 153
I
Islandshäst Jag vill ha massor av övningar för att få en häst att hitta traven istället för att ta till grisepassen. Inget annat snack om att jag...
2
Svar
37
· Visningar
3 853
Senast: Lokkur
·
I
Islandshäst Ni som har eksemhästar, när tar ni av täckena på era hästar och låter dom gå ute dygnet runt? Mina har på sig sina och står inne på...
Svar
17
· Visningar
1 907
Senast: Nicke
·
S
Islandshäst Har någon gång sett annonser på islandsgårdar som tar emot hästar på vintervila, men nu hittar jag det inte någonstans. Ägaren är sjuk...
Svar
7
· Visningar
2 927
Senast: Sveipur
·
K
Islandshäst som rubriken lyder så undrar jag hur mycket poäng man behöver för att kvala upp i olika klasser. jag har bara ridit lätt klasser en så...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: kolur
·
S
Islandshäst Har en 12-årig islandsvalack, femgångare med pass men mig veterligen otränad pass (har haft han sen 5 år, importerad Island). Skulle...
Svar
17
· Visningar
2 924
Senast: Juni-Saga
·
Islandshäst Har funderat på att köpa ett fårskinnsunderlägg. Har ni lagt ut mkt pengar eller köpt fejkade fårskinn. Vad är bäst ? Ingen här som...
Svar
19
· Visningar
1 868
Senast: thyrniròs
·
Islandshäst Hej! Har lite funderingar jag hoppas nån har svar på. Man ska ju redan nu i höst kunna kvala till nästa års SM. Men jag har hört att...
Svar
11
· Visningar
1 146
Senast: Karin87
·
B
Islandshäst Hej ! Vad tycker ni om pelleterat foder ? Ger ni hellre foder i "müsliform" ? :)
Svar
8
· Visningar
1 140
Senast: kvandi
·
F
Islandshäst Behöver fräscha upp mitt minne. Var ett tag sen jag red in en isis och skulle behöva fräscha upp mitt minne över vad man bör tänka på...
Svar
7
· Visningar
2 328
Senast: Lilla_My
·
Islandshäst Ngn här som håller på med islandshästar och bor i Jönköping? Tränar ngt här? //Therese
Svar
6
· Visningar
1 233
Senast: Dezz
·
S
Islandshäst Jag behöver verkligen lite hjälp här nu! Imorgon är sista anmälningsdagen för bedömningarna den 22-26 på Strömsholm. Jag har stora...
2
Svar
22
· Visningar
2 358
Senast: ang
·
S
Islandshäst Jag undrar om en bomfri sadel är bra om hästen är omusklad. Har hört att hästen ska vara välmusklad innan, men hörde inte mycket mera...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Borboleta
·
D
Islandshäst Jag har en häst som kallas Dalla. I år kommer bli första hösten och vintern som jag rider henne ordentligt nästan varje dag. Hon får...
Svar
18
· Visningar
1 320
Senast: AktivaKarin
·
S
Islandshäst Jag vill ha massa bra tips på olika markövningar som man kan göra :bump:
2
Svar
22
· Visningar
5 272
Senast: Freyja_bus
·
L
Islandshäst Igår när jag red min något sommarrunda tjej så fick hon stora skav av sadelgjorden..:( Sadeln ligger omöjligt på rätt plats när magen...
2
Svar
30
· Visningar
4 951
Senast: Hedwig_P
·
E
Islandshäst Hejsan, jag har precis blivit medryttare på två islandshästar och när jag har ridit dom ett tag vill dom att jag ska hålla igång tölt på...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: LinnK
·
Islandshäst Jag har en 28 årig valack här hemma som jag har haft i fyra år :d Var på ett ridläger precis när jag hade köpt honom för mamma tänkte...
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: Invincible
·
R
Islandshäst Har ni tips eller råd för att få hästen jobba ordentligt med hela kroppen speciellet magen?:angel: Eller tips på att få bort en hästs...
Svar
3
· Visningar
1 278
Islandshäst Ni är ju några som tävlar islandshästar i dressyr och hoppning. Speciellt i hoppningen finns regeln om att domaren kan utesluta icke...
Svar
19
· Visningar
2 419
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix