markövningar

Sv: markövningar

Psst...

stegringen.jpg

/Malin

Sv: markövningar

Angående cirkuskonster som någon frågade om så kör jag lite olika varianter. Buga enbart med nacke och ben fram, buga genom att gå ner på knä, stegra på kommando, snurra runt på kommando etc. Spansk skritt kanske inte riktigt tillhör kategorin cirkuskonster, men det kör jag med också. Jag använder mig även av en del gymnastiska konster som att ta en morot mellan bakbenen, frambenen, på rumpan etc.

//Julia

:D Kul, men du jag måste fråga. Gör din häst verkligen allt detdär?! :o Fniss, om, så får du gjärna lära mig hur du tex får din häst att stegra :D[/QUOTE]

Ja, min Freyja kunde allt det där. Tyvärr fick jag ta bort henne för 1,5 år sedan. Min lilla Thytur kommer hem nu i höst och då sätter träningen igång så smått för honom, men cirkuskonster som att stegre elller spansk skritt är alldeles för dominanta övningar för att lära en unghäst, så det får vänta. Vi får köra NH först!

//Julia

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
770
Senast: Ajda
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Sryoqwe
·
Hemmet Och i så fall, tips på bra märken ni är nöjda med? :bump:
Svar
8
· Visningar
338
Senast: Angel
·
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
249
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg