Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Hej! jag har en lite fundering, vilket bett passar till en häst som är het,känslig och gillar att bli riden. Hästen blir stark och det...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: diny
·
Islandshäst Hejsan! Jag skall ge min häst, korn havre betfor i vinter, jag rider henne varje dag och lagom hård träning. Hur mycket skall...
2
Svar
20
· Visningar
2 160
Senast: Boj
·
S
Islandshäst Nån som har nå bra tips va man ska tänka på nu när man ska tävla i helgen för fösta gången ?? :D Hur länge brukar ni värma upp ? och...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Filippan
·
V
Islandshäst Hej. Är det någon som har en häst efter Ljufúr frá Vindási. Han har ju stått i Sverige. Mitt sto är nämnligen efter honom och jag...
Svar
9
· Visningar
2 219
Senast: Vindási
·
Islandshäst Har jag fattat rätt? Min islänska är begränsad:mad:... Sammanfattning: flygen till sverige kommer från och med 10okt gå varje vecka...
Svar
2
· Visningar
812
Islandshäst Är det nån av er som har en islänning med spatt som fungerar helt ok som vanlig fritidshäst? Naturligtvis vet man ju inte om det kan...
Svar
5
· Visningar
1 296
Senast: Thora
·
T
Islandshäst Hur gör ni på vintern? Ställer ni av era hästar? I så fall hur länge? När? När sätter ni i gång igen? Eller rider ni som vanligt...
Svar
13
· Visningar
1 632
Senast: Karin87
·
S
Islandshäst Dum fråga men vad är det för skillnad på en Islandsadel och tex Dressyrsadel?? Bommen,formen,sitsen???? Nyfiken:confused:
Svar
9
· Visningar
2 979
Islandshäst Är på jakt efter ett huvudlag åt mitt hackamore. Har prövat en del, med de blir för långa. :confused: Har just nu ett gammalt...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: Nemis
·
B
Islandshäst Nu fattar jag ingenting . :confused: . Sadeln på hemsidan ser inte alls ut som sadeln folk kallar sport 2000 .. Har jag sett fel eller...
Svar
1
· Visningar
1 595
Senast: Sprettur
·
D
Islandshäst Någon som har det eller sett det i verkligheten? Letar andra bilder ifall det är som bla Hansbro islandsträns med ganaschrem ;) Har...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: Linda.B
·
Islandshäst Ett helt hav av sadlar finns och jag ska välja en:crazy: Jag vill ha en där man kan ändra bomvidden på, har hittat på hööks men de är...
2
Svar
39
· Visningar
3 244
Senast: Niela
·
Islandshäst På SIF:s forum såg jag att någon sett en uppgift om att han skulle ha dött 2007, men att personen inte fått det bekräftat via WF. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 833
·
D
Islandshäst Var på tävling i går och såg en häst som såg låst i ena hasen (gissar spatt) och länd/kors. Den gick väldigt orent i allt utom bitvis i...
2
Svar
20
· Visningar
3 269
·
Y
Islandshäst Får man rida med 10 mm skor runt om på tävling ? Är det tillåtet att ha ett 3-delat bett med fasta ringar och tungfrihet i lätt klass ?
2
Svar
22
· Visningar
2 053
Senast: Kiickan
·
L
Islandshäst Skall helklippa Lilla T snart så ja måste införskaffa lite täcken men jag har ingen koll alls. Detta är vad ja hade tänkt mig. Innom...
Svar
7
· Visningar
1 144
Senast: Ryver
·
S
Islandshäst Hej, Jag har betäckt mitt sto som är konstaterad dräktig, och betalat språngavgift till hingsthållaren. Nu ringer hingstägaren mig...
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: snusmumrik
·
P
Islandshäst Var och provred ett sto i går för min kusins räkning och nu skulle jag vilja veta vad ni skulle batala för en sådan häst eftersom att...
Svar
16
· Visningar
1 947
Senast: fettso
·
L
Islandshäst Hej! min häst blir lätt varm om hovarna, då har jag fått råd att smörja på kylbalsam vilket jag har gjort, men ska jag smörja på...
Svar
9
· Visningar
1 253
Senast: Landi
·
Islandshäst Jag har nu en 19 årig valack, som bir 20 till sommaren. Jag tävlar honom och han är i full tävlings kondition. Men jag har funderat på...
Svar
3
· Visningar
1 239
Senast: Sputnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg