Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
Hoppning Hej! nu är det så att min d-ponny behöver ny sadel. Vi har provat alla nyare modeller av Prestige men eftersom han har väldigt markerade...
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: Roccopower
·
S
Hoppning Är det någon som har nått tips för att vidbehålla inramning precis vid anridning mot hinder? Har en vinglig och "överrörlig" häst...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: trazel
·
  • Låst
Hoppning ja precis! mitt TR ligger nedpackat i en garderob och jag har verkligen ingen aning om var i röran :o Så nu tänkte jag att någon här...
Svar
5
· Visningar
807
Senast: LenaH
·
P
Hoppning Hej Skulle vilja ha hjälp av er som vet. Har varit och tittat på en 5årig cponny,den hade ett engelskt pass men var inte chippad hur kan...
Svar
6
· Visningar
1 281
M
Hoppning Hej, jag har startat 2 L:B (avd B) i år, jag har en d-ponny, men tränat högre. Första L:Bn räknas inte eftersom jag ramlade av efter...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: _Mella_
·
B
Hoppning Hejsan, nu lägger jag in en ny bild på mig när jag hoppar så får ni jämföra om jag har gjort ngt bättre.. Ps jag vet att överlivet är...
2
Svar
36
· Visningar
4 506
P
Hoppning Får jag (ryttaren) leda min häst in på banan (ridhuset) och hoppa upp på häste där inne? (hittar inte mitt TR för jag har nydligen...
2
Svar
28
· Visningar
2 948
Senast: fio
·
S
Hoppning Jag bara undrar om man måste kvala till LA i ponnyhoppning? :confused:
Svar
5
· Visningar
942
Senast: Sterling
·
K
Hoppning Har ett hbl med smala långa senor. måste hitta senskydd. Ska man investera i ett par dyrare i plast eller läder eller billigare...
Svar
12
· Visningar
1 204
Senast: karatefisken
·
Hoppning Sorry om det redan finns en tråd om detta. Länka till den isf. Jag har en D-ponny som jag hyr. Jag tävlar bara på ridskolan på...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: Kikkilora
·
O
Hoppning rider du med kavaj på tävling? Man ser mer och mer på tävlingsplatser att många skippar kavajen. Främst när det gäller hoppningen då...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 175
Senast: pimpim_
·
Hoppning Bedömning A:1b vad innebär det? Är det två omhoppningar då? Den första utan tid och den andra med tid Eller är jag helt ute och cyklar?
Svar
1
· Visningar
770
Senast: fio
·
Hoppning Hej! Jag har funderat att vara med på en klubbtävling med min relativt nya häst. Jag har ridit och haft egna hästar under flera år men...
Svar
7
· Visningar
2 275
Senast: Ganesco
·
I
Hoppning Just nu rider jag med ganska breda och tjocka stigläder och jag tycker det känns väldigt stelt och klumpigt. Jag tänkte köpa ett par...
Svar
3
· Visningar
1 036
W
Hoppning Jag har ett problem som jag inte kan lösa på egen hand, som gäller val av hoppsadel. Givetvis är det viktigaste att den passar min häst...
Svar
2
· Visningar
875
K
Hoppning Läste en tråd under ridning där en person undrade hur lång tid folk väntade med att rida sin nya häst efter att den satt sin hov i sin...
Svar
11
· Visningar
1 333
Senast: starcraft
·
Hoppning Har en häst med enormt mkt kapacitet, hur höga hindren än är och hur konstiga hindren än ser ut så hoppar han, när han själv vill. Jag...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 206
Senast: Puppan
·
M
Hoppning Hööks senskydd och kotskydd bak. Dom i läder från GoldMedal med två kardborrespännen (senskydden) och ett litet remspänne (kotskydden)...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: Arwyn
·
H
Hoppning hej jag undrar om ni har några spc tips på hur man får en tittig häst att bli mindre tittig på hinder, det ända jag kan tänka mig är att...
Svar
10
· Visningar
1 445
Senast: hoppryttare_Miró
·
R
Hoppning Jag måste köpa nya ridstövlar. Funderar lite på ett par sergio grasso, tkr dom är superfina, men är fortfarande lite velig. Så vilka...
2
Svar
28
· Visningar
3 439
Senast: LLaika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar