Varför, varför inte.....

Sv: Varför, varför inte.....

ja jag vet det såg det efter , min ursäkt jag är trött och har feber :P

Om man inte är smal får man lite michelingubbestil med västen under kavajen. Och över kavajen kan man ju inte ha den, det ser inte klokt ut. Så därför jacka :D

Jag har nyligen upptäckt jackans fördelar. :love:

Nu slipper jag att nästan kvävas varje gång jag tar på mig skyddsvästen över kavajen, och kan koncentrera mig på ridningen istället.

jag har jacka i dressyren då jag kan ha västen under och det ser hyffsat trotts allt! ;) det är bekvämare också, + att min jacka är snyggare än kavajen..

klär mig efter väder :p

neee.. men, på framridningen, om dt är kallt, rider jag med jacka och kavaj. Om dt är varmt, rider jag me tävlingsskjorta, om dt e lagom varmt så rider jag me kavaj.
Men rider alltid på banan me kavaj, känns lite som att dt hör till tävlingen :p

Tävlar bara lokalt, men har oftast jacka eller tröja av den anledning som Snuffsan och flera andra skrivit.

Jag tävlar alltid med kavaj trots att jag inte tävlar på högre nivå än lokal :)
Tycker att det är mycket snyggare!
Sen kan man ju lägga till frågan:
Varför är det så många som INTE har vita ridbyxor på tävling? Det är så j*vla fult när de kommer i grå ridbyxor t.ex.:devil:

Om man inte är smal får man lite michelingubbestil med västen under kavajen. Och över kavajen kan man ju inte ha den, det ser inte klokt ut. Så därför jacka :D

Jag har väst över kavaj. Ser många som har det. Jag tycker att det ser helt okej ut, däremot om man har väst under kavajen :eek:

Kan glädja en del med att berätta att från och med nästa år är det tvång att ha kavaj på regional tävling. Endast på lokal får man rida utan.

Jag tävlar i klubbjackan på mindre och enklare tävlingar, typ klubbtävlingar, men annars är det alltid kavajen som gäller =)

*kl*

Bara som en liten fotnot (eller vad man säger. :rofl: ) så är det alltid fult med säkerhetsväst. :p
Det ser lika dumt ut under en kavaj som det gör under en tröja/jacka! ^^

Har alltid kavaj om det är lokal eller högre.
Finns ett undantag och det är om det verkligen ösregnar då har jag regnjecka eller vattentät klubbjacka

Någon källa på det? Jag ser fram emot de nya TR som det har pratats om ska ges ut i vinter :d

Var det inte förra vintern det nya TR skulle komma?:crazy:
Jag tror det när jag håller i det.

Men källa till det där med kavaj regionalt för det har jag inte ens hört en viskning om.

Brukar det inte sägas nästan varje år egentligen? ;) Med tanke på alla ändringar som skett sen 2003 så känns det som att det är dags för åtminstone nya TR I och III.

Jag har heller inte hört ett knyst om det, någonstans. Vi får väl se vad det lider.

jag har nästan alltid jacka, och jag tävlar bara regional hoppning. jackan har jag därför jag verkligen hatar att ha kavaj på mig. känner mig obekväm i den o då är det lika bra o tävla i nåt amn känner sig bekväm i.

jag har alltid kavaj och väst utanpå... betydligt snyggare än jacka och väst innanför... eller kavaj och väst innanför..:eek: detär ju hemskt!
men jag har alltid hört att man måste ha kavaj, regional uppåt..:crazy:men kanske inte...:smirk::D

ni som "lätt får plats med västen under kavajen", hur stora kavajer har ni då??? jag skulle se ut som en låda om jag hade det...om jag ens fick igen kavajen..:crazy:

Jag tävlar alltid med kavaj... men är väl lite av den gamla skolan när ingen beträdde banan utan fullständig tävlingsklädsel... Ang. kavaj från regional i nya TR så var jag på någon kurs för provledare för grönt kort och då diskuterade vi det där och överdomaren som var med sa att vi kunde lägga ner vårt tjafs om kavajens vara eller icke vara för det blir obligatorisk från regional i nya TR...

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: Kajsalisa
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka