Varför, varför inte.....

Sv: Varför, varför inte.....

Har alltid kavaj på lokal och högre, men skippar den ibland på klubb, då har jag vanliga tävlingsskjortan+klubbjacka för att jag tycker det är snyggt :) Men i stilhoppning/dressyr tycker jag alltid att man ska ha kavaj, det ser prydligast ut! :)

Jag tycker inte det ser bra ut, men det beror visserligen även på typ av väst och färg. Egentligen skyddar ju västen bäst närmast kroppen också.

Ska jag vara ärlig så förstår jag inte varför man väljer att inte rida med kavaj. De få minuterna man är inne på banan kan man väl stå ut även om det är väldigt varmt/kallt. Är det skyfall och man inte vill förstöra kavajen, så visst. Det är ett undantag.

Annars ser jag ingen anledning till varför man rider utan för det är hundra gånger snyggare än någonting annat.

*snor närmsta knapp*

Har kavaj så länge det inte regnar förmkt :D

Jag förstår inte heller.,
Det är ju typ som att gå på bal i jeans.. :angel:

Det märks att jag har en trångare väst än du ;)

Nej men seriöst, om man t o m presterar sämre när man har kavaj är det ganska självklart att man väljer att rida i jacka de klasser den möjligheten finns.

Skaffa en ny? :p

Om man presterar sämre så måste den sitta fruktansvärt illa.

Och jag tycker fortfarande att tävling = kavaj :D

Ska jag vara ärlig så förstår jag inte varför man väljer att inte rida med kavaj. De få minuterna man är inne på banan kan man väl stå ut även om det är väldigt varmt/kallt. Är det skyfall och man inte vill förstöra kavajen, så visst. Det är ett undantag.

Annars ser jag ingen anledning till varför man rider utan för det är hundra gånger snyggare än någonting annat.

Jag måste erkänna att jag rider med jacka på lokal tävling :o Annars alltid kavaj!

Jag håller med och önskar eg att kavajtvång skall återkomma i vart fall regional tävling och uppåt

för mig är det att jag har precis börjat tävla hoppning och därför inte köpt kavaj ännu, har inte pengar att köpa en kavaj hur som helst och mina föräldrar vägarar att betala just nu så dt blir att vänta tills julen kommer :D

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: Kajsalisa
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka