Hoppstil..?

Sv: Hoppstil..?

håller oss till ämnet?

tycker det ser ut som om du har bra timing, du hänger med bra.

utefter det jag ser av bilderna:
dock, som du själv säger, är överlivet för långt fram och det gör att hästen tappar höjd i språnget och kompenserar med att hoppa av långt ifrån. ha is i magen mot hindret, vänta på språnget och "attackera" inte med kroppen, tänk att du nästan ska vara efter i språnget snarare än före.
efter-bilden var lite för "dålig", för att se om det förbättrats sen före-bilderna men visar verkligen på att du har en hoppglad häst som gör sitt bästa!

trevlig liten häst med fint språng annars, träna på så blir det nog jättebra :)

jojust det; om man kollar på efter-bilden ser man att du kommer lite i framvikt-även över hindret är ideale tt du ska kunna dra en lodrät linje genom ryttarens axel, knä och tå i någolunda rät vinkel mot marken. det gör det lättare för hästen att elevera ("lyfta" från marken)

därför att när jag sitter vid datan så skriver jag alltid med ngn på msn och då hade jag väll använt stora bokstäver och då råkade det bli det här också!:D

håller oss till ämnet?

tycker det ser ut som om du har bra timing, du hänger med bra.

utefter det jag ser av bilderna:
dock, som du själv säger, är överlivet för långt fram och det gör att hästen tappar höjd i språnget och kompenserar med att hoppa av långt ifrån. ha is i magen mot hindret, vänta på språnget och "attackera" inte med kroppen, tänk att du nästan ska vara efter i språnget snarare än före.
efter-bilden var lite för "dålig", för att se om det förbättrats sen före-bilderna men visar verkligen på att du har en hoppglad häst som gör sitt bästa!

trevlig liten häst med fint språng annars, träna på så blir det nog jättebra :)

jojust det; om man kollar på efter-bilden ser man att du kommer lite i framvikt-även över hindret är ideale tt du ska kunna dra en lodrät linje genom ryttarens axel, knä och tå i någolunda rät vinkel mot marken. det gör det lättare för hästen att elevera ("lyfta" från marken)

Tack så mkt för tipsen =)

Jo, men då kanske du måste skaffa en större häst. Du måste korta dina stigläder för att få en bättre sits. Hindrar din häst dig från att göra det så bör du tänka på att kanske byta.

Jo, men då kanske du måste skaffa en större häst. Du måste korta dina stigläder för att få en bättre sits. Hindrar din häst dig från att göra det så bör du tänka på att kanske byta.

Håller faktiskt med.

Det är skillnad:D
Tycker att du borde träna på lite mer fram med handen i språnget men det kan ju vara svårt att se när hästen gör ett lite hmm jätte stort språng..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 619
Senast: ako
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar