Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Vad föredrar ni, att hästen töltar villigt i ren takt men öppen form eller att hästen är seg och travtaktig med lång överlinje?
Svar
14
· Visningar
1 814
Senast: moli
·
Islandshäst Hej! Thytur blev kastrerad för ett år sedan och har inte visat några hingstbeteenden förän nu idag när han släpptes i en blandad...
Svar
7
· Visningar
1 592
Senast: Blossi
·
J
Islandshäst Jag har precis köpt en häst och får hem henne till stallet i början av Juni. Hon är 6 år gammal och nyligen inriden. Min plan är att...
Svar
3
· Visningar
1 857
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Fick en jättefin isisbäbis inatt, tror den blir silversvart. Mamma gulbrun och pappa silversvart. Nu har jag en fråga angåendes fölis...
Svar
3
· Visningar
1 383
Senast: Sputnick
·
S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 662
Senast: Blossi
·
I
Islandshäst Hej, Jag har en inslandsgosse på tre år som jag köpte förra våren. Han kliade sig en hel del då, men med tanke på förändringar i mat...
Svar
14
· Visningar
1 297
Senast: skuggi
·
Islandshäst för det första har jag ett lite problem med mitt sto...hon skrittar verkligen inte..hon taktar hela tiden... det enda hon vill är framåt...
Svar
10
· Visningar
1 389
Senast: Vili
·
C
Islandshäst Har någon bild på det nya exemtäcket från boett? (eller kan någon förklara mer ingående vad som menas med "mer tyg mellan frambenen"...
2
Svar
26
· Visningar
3 216
Senast: Gullan86
·
M
Islandshäst Hej! Har en islandsvalack sedan 4 mån. När jag köpte honom upptäcktes ett sår i ena kinden som vetrinären trodde var efter tryck från...
Svar
18
· Visningar
1 542
Senast: Båbbe
·
Islandshäst hur gör man när man vill lägga in bildder i trådar??!!:confused: haha inte så haj på det här...;)
Svar
2
· Visningar
786
Senast: _Aldís_
·
D
Islandshäst Letat info men inte hittat något. Fick ett PM från en som hade fått en sådan utprovad av en sadelutprovare. Hennes häst hade tydligen en...
Svar
9
· Visningar
2 969
Senast: chrysler
·
Islandshäst Hej! Tid för sommarbete. Och jag vill fråga er om det är ok att "plocka" gräs och fodra med i hagen, för att vänja hästen. Vi har långt...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Niela
·
Islandshäst undrar om det stavas så::hm:confused: iaf så undrar jag vad det kan vara.. hon kom till sverige i december.. jag smörjer och sprayar+...
Svar
10
· Visningar
4 213
Senast: Skuggabaldur
·
A
Islandshäst Hej, det är så här att min kompis har nyligen köpt en femårig islandsvalack. Han har inte visat någon tölt innan men hon vill försöka...
2
Svar
29
· Visningar
6 057
Senast: Niela
·
I
Islandshäst Hej! Nu ska jag köpa en sadel till foderhästen. Ägaren vill sälja en fin pioneer sadel till mig. Den är ganska många år gammal men...
Svar
4
· Visningar
2 475
Senast: Draumsyn
·
J
Islandshäst Har en fråga angående färg: Vad kallas det när en häst är brun, men inte har svart man utan ljus. Har sett bilder på hästar som kallas...
Svar
18
· Visningar
2 057
Senast: fetange
·
E
Islandshäst Hej! Har en liten undran... Jag har tänkt i framtiden köpa en islänning att hobbyrida på. Jag är dressyrryttare endast men älskar dessa...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 804
Senast: entutre
·
Islandshäst Jag känner mig lite osäker på vad hästen bör kunna innan man tävlar den. Jag har tävlat lite men det var många år sen och på hästar utan...
Svar
14
· Visningar
1 841
Senast: Teilani
·
K
Islandshäst Det började i torsdags då jag upptäckte ett ca 3 cm långt sår (såg ut som ett skavsår i princip) på min hästs läppar, båda sidorna...
Svar
5
· Visningar
4 331
Senast: ettben
·
E
Islandshäst Hej! Vet någon vad som hänt med min häst? Jag rider in en 5 åring som har lätt för att trava och som vi just har startat tölten på. Men...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 041
Senast: Ann1e
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA