Boetts nya exemtäcke

Sv: Boetts nya exemtäcke

Har provat det mesta i eksemtäckesväg och det finns allt från rent skit som inte håller en säsong till de som håller upp till 3 säsonger. Även förmågan att hålla insekter borta skiljer sig markant. Man ska inte bara titta på inköpspriset utan titta på vad det kostar per dag.
Gör man det är Boetts täcken inte dyrare utan rent av billigare i en del fall. Det som gjorde att jag gick tillbaka till Boett var förutom hållbarheten och reservlappar att det finns så många storlekar vilket gör att man kan få ett täcke som passar hästen väl.
Beställde i går en ny laddning på 3 st i storlek M5 då de gamla går på 2-3 året.

Rolle
Islandshästar på Lösdrift

jo men på vilken fläck ska man hälla på det då? jättesvårt ju för ja har ju haft de på han flera år innan utan att han reagerat förrän i så fall förra sommaren då.
sen trodde ja inte att han skulle få nån reaktion genom vinterpälsen ju.

det står ju på flaskan att de mest är tunnhudade/hår hästar som typ araber eller nåt som ofta får reaktioner, känsliga hästar...

hm hoppas det är detta medel då, i så fall kanske han slipper flugtäcke men fråga e ju....
om han ska slippa flugtäcke så måste han ju endå ha nåt medel som skyddar och kan ja inte ha på switch vad ska man då ha om de ska vara effektivt lixom...
de blir ju som en ond cirkel....

ska iaf inte sätta på nåt mer switch på ett tag nu iaf...
typiskt jag som tänkte va ute i god tid....de får man bara skit för...ihh..

Jag klädde på Andi hans nya boett-täcke för första gången ikväll.

Det där med mer tyg mellan frambenen verkade super! Det var väl nästan 20cm brett med tre spännen, mycket elastiskt sytt så det kan nog röra sig med hästen.

Men... det gick ju inte att dra åt? På Andi, som ändå är mycket överviktig, så hängde detta skydd minst 10cm nedanför bringan/magen istället för att det låg an. Det skyddade alltså inget alls mellan frambenen. Det gör inte den gamla modellen så bra heller iom att den är så smal, men där går iaf att dra åt så det ligger an. Jag kan nog fixa en bild kanske imorn om ingen annan hinner före.

Framgick kanske inte i mitt inlägg men jag har redan haft 2 stycken boett-täcken, och använt boett i sammanlagt 4 år :)

Funderade mer om någon visste hur det där med "mer tyg mellan frambenen" är. stor skillnad eller inte lixom... skulle va kul att se bild på det nya täcket innan jag köper ett (har annars ett spec. erbjudande på "gamla" täcket, men är lite nyfiken på det nya) :laugh:

ah... lite som jag anade... :grin: synd. Har faktiskt kommit på en egen lösning på hur det skulle kunna sys mellan frambenen så att det inte hänger och blir lika öppet.

Det blir ju öppet lixom när hästarna sänker huvudet för att beta... tycker att boett borde ha kommit på en lösning på det :angel:

Jätte kul om du slänger in lite bilder! :bow:

har alla börjat med eksemtäcken till era eksemhästar????

hos oss har knott, flugor och blinningar kommit nu.

jag testade ju att switcha för snart 4 veckor sedan och om det inte bara var en jättekonstigt sammanträffande så kliade min häst sig dagen efter han fått det i manen.

ska jag våga testa en gång till nu nästa vecka och se om han är allergiskt, det funkar ju lixom han verkar ju bara klia sig direkt efter jag satt på det sen funkar det ju väldigt bra mot fästingar.

men hur ska man göra egentligen? han har inte kliat sig något sen dess förutom dagen efter alltså...

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 490
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 375
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 180
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 591
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025