Hur töltsätter man en häst?

Sv: Hur töltsätter man en häst?

Oki.. Jag har bytt hage
Nu men det är inte bara att byta när man står inhyrd utan man måste fråga om lov å sånt innan !

Tja då tippar jag kasnke på att hon är 4 eller 4! gångare då iof har inte sett någe pass på henne..Ska bli intressant när isis tränare kommer ut som kan de där så man får fråga henne vad hon tror=)

Eller så kommer passen seeeeent (vid 10-12 år sådär) och är helt fantastisk:love:.Jag har vart med om det ett par gånger...

"j" har fullt tyvärr har redan kollat med henne där du står!

Det är inte hon som står där (längre), och ärligt talat så tror jag inte du skulle trivas med att rida för henne ;) Jag har sett henne hålla lektion och ja, du kan mer än så så du skulle inte få ut något från hennes lektioner. Bara ett tips.. :)

Oki ja jag har ingen aning om vilka som är bra eller inte inom denna värld..Inte för jag kan påstå att jag har någe vidare kolla på "vanliga" dressyrtränare heller.. :o

Jasså så J står inte svar där har hon flyttat för gott eller? vem är de som har stället nu då??

hehe ja vem vem när jorunn är 15 år så kommer hon kanske passandes i hagen mot en..:D

Ja passen kan förstås komma när hästen är färdigtränad(egentligen är det inte alls konstigt då det krävs en vältränad häst för att orka & det då kan visa sig senare), men man brukar upptäcka om hästen har pass tidigare än vid 10 års ålder, men det kan ju bli en överaskning då & då.

Då är det vara att lyssna och lära ;)
De flesta här inne har ordentlig koll på bra tränare.

Hon har flyttat för gott, står i sura någonstans. Kolbeinn vet.

hehe får en känsla av att du inte är ett fan av denna "J":D

Är de fortsatt bara isisar där eller kommer de bli andra raser??

Ja bra tränare är de alltid bra att få tips om så de är bara att tipsa om=)
Tänkte bli medlem i Taktur eller sleipner men de har nästan bara träningar för ungdomar där tycker jag..

Det vill jag inte uttala mig om, hon är go och rar. J alltså.

Det är bara islandshästar där samt 1 fjording, 1 arabkorsning och 1 shettis/welsh. Fjordingen åker snart och arabkorsningen är förhoppningsvis där för att stanna eftersom hanses ägare är det mysigaste som gått i ett par converse.

Jag är inte medlem i varesig Taktur eller Sleipnir och tänker inte bli medlem i Taktur heller. Sleipnir blir det väl iom att vi snart flyttar så jag har 5 minuter till banan hemifrån.

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
340
Senast: CaisaCax
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
272
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
342
Senast: Springer
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 086
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp