I
IslandsMalin
Sv: Tappat allt
Ursäkta formuleringen, det ska givetvis vara så att jag ifrågasatt din åsikt om att rida in hästar själv, inte dig personligen.:smirk:
Jag tycker du ska läsa mina inlägg igen för jag tycker du upprepar dig själv, jag har aldrig sagt att man inte ska be om hjälp, tvärt om. Det var det första jag skrev, att jag hoppas den andra parten var en kunnig islandshästtränare.
Varför skulle din tränare ta din häst ifrån dig, har jag väl aldrig hört talas om? För att du rider in din häst själv? Men du har ju köpt den och därmed får du göra vad du vill med den, helt krasst.
Förstod du nu min liknelse med att lära sig köra bil?
Men det tycker inte jag, har du bråttom någonstans? Att det är stort kan jag hålla med dig om, men jag anar att du tycker det är jobbigt att svara....
Men måste alla tycka likadant? Varför ser du det som ett påhopp om jag ifrågasätter TS? Då måste hon ju ha ett bra argument för sin inridning? Att stå för sin åsikt och kunna ha bra argument som stärker åsikten är det ultimata, men jag saknar bra argument. Ej heller anser jag att du har kommit med ett BRA argument som stärker din åsikt, annat än att då ska tränaren ta hästen ifrån dig???
Hur har du ifrågasatt mig? Menar du min förmåga att rida in min häst, eller min åsikt om det svar du gav TS? Det sistnämnda har jag redan kommenterat. Om du menar frågan om jag kan lämna ifrån mig min häst till en tränare för bedömning, så självklart kan jag det- och har så redan gjort. Kritiken ser jag bara som en möjlighet att jobba vidare, jag har aldrig ridit in och tränat en häst förut och vet med mig att jag har massor att lära. Jag är inte rädd för att säga att jag inte kan, och inte rädd för att be om hjälp. Jag rider oxå för tränare som ger mig hjälp och stöd för att gå vidare. Han har inte ännu tagit min häst ifrån mig, eller sagt att jag inte borde jobba vidare, och jag litar på hans kunskap..
Ursäkta formuleringen, det ska givetvis vara så att jag ifrågasatt din åsikt om att rida in hästar själv, inte dig personligen.:smirk:
Jag tycker du ska läsa mina inlägg igen för jag tycker du upprepar dig själv, jag har aldrig sagt att man inte ska be om hjälp, tvärt om. Det var det första jag skrev, att jag hoppas den andra parten var en kunnig islandshästtränare.
Varför skulle din tränare ta din häst ifrån dig, har jag väl aldrig hört talas om? För att du rider in din häst själv? Men du har ju köpt den och därmed får du göra vad du vill med den, helt krasst.
Förstod du nu min liknelse med att lära sig köra bil?
Att diskutera unghästträning i stort, c-tränarutbildning och vem som är duktig nog för att få lov att rida in en häst är en alldeles för stor diskussion för att ta upp här. Starta du gärna en ny tråd om det.
Men det tycker inte jag, har du bråttom någonstans? Att det är stort kan jag hålla med dig om, men jag anar att du tycker det är jobbigt att svara....
JAg vet inte vad TS känner över påhoppet, men jag som sitter i samma sits som TS reagerade starkt över bemötandet hon fick. Jag hade inte velat få samma svar som du gav henne om jag bad om råd.
Men måste alla tycka likadant? Varför ser du det som ett påhopp om jag ifrågasätter TS? Då måste hon ju ha ett bra argument för sin inridning? Att stå för sin åsikt och kunna ha bra argument som stärker åsikten är det ultimata, men jag saknar bra argument. Ej heller anser jag att du har kommit med ett BRA argument som stärker din åsikt, annat än att då ska tränaren ta hästen ifrån dig???