Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Nu har ÄNTLIGEN min efterlängtade sele kommit :bump::bump: Behöver lite hjälp hur sjutton det ska sitta..har ju bara kört med loksele...
Svar
12
· Visningar
1 587
Senast: gadriel
·
L
Körning *Har jag blivit hel tokig :crazy: eller är den verkligen borta*?!?
2
Svar
25
· Visningar
2 237
Senast: Goat lover
·
Körning Efter mycket över talning med mamma fick jag med henne ut till foder hästen och att hon skulle prova på att köra :D I dag har min mor...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: Underbar
·
Körning Det var några som undrade över vad det var för lokor som vi körde med, här är en bra artikel om han som gjort dom och om hur viktigt det...
2
Svar
32
· Visningar
6 275
Senast: Nussikan
·
Körning Här är fler underbara lokor som "nordtravare" har tagit kort på. Han får förklara närmare vad det är. Man blir ju bara så "hagalen" när...
Svar
4
· Visningar
1 144
·
Körning När behöver man ha broms på vagnen? En rockard på omkring 100 kg till exempel, behövs det broms på den? Det blir ju rätt tungt för...
2
Svar
26
· Visningar
2 693
Senast: Dorinda
·
Körning Jag har sökt lite på forumet men inte riktigt hittat den hjälp jag söker. Det jag undrar är hur ni brukar spänna in både ytter och...
Svar
9
· Visningar
4 103
Senast: KattisL
·
Körning I morgon mitt på dan är det en vecka sedan Krutrök landade i stallet hos oss. Han är en rund go och glad herre som ännu så länge inte...
Svar
3
· Visningar
1 381
Senast: schelin_j
·
Körning Har en rockard med skaklar som är 155 cm från korgen fram till fästena, vad kan den tänkas passa till för storlek av ponny (garanterat...
2
Svar
27
· Visningar
6 116
Senast: Pinge
·
Körning Främst körning men kanske även tömkörning? Hur ska man hålla pisken egentligen? Rakt ovanför rumpan känns ju jobbig med tanke på den...
Svar
11
· Visningar
1 765
Körning Någon mer än jag som ska dit? Hade vart kul att träffa någon "bukare"! :)
Svar
2
· Visningar
819
·
Z
Körning Hej, tänkte höra mig lite för.. vi ska snart börja köra Dacke hade vi tänkt. Han är nsv (bruks alltså) väldigt lugn och har blivit körd...
Svar
4
· Visningar
2 173
Senast: Zab
·
P
Körning Jag har en D-ponny, men han är för tillfället skadad. Men när han väl är igång igen, så har jag funderingar på att köra in honom...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Piccoliiina
·
M
Körning Hur håller ni tömmarna vid tömkörning?? Jag som e ryttare i vanliga fall håller som vanlig tygelfattning även när jag tömkör min...
Svar
9
· Visningar
2 205
Körning Jag vet att man egentligen bör vara minst två när man kör häst... Det är ju dock inte alltid så lätt att ordna, inte nog att jag...
2
Svar
36
· Visningar
2 966
Senast: kolblakkur
·
Körning Som frågan lyder, vad väger en loksele ungefär? Har sålt två som ska skickas med bussgods (hur nu det kommer att fungera) men vet inte...
Svar
6
· Visningar
1 732
Senast: fjordtokan
·
Körning På ett annat forum, så skriver en att hästar som körs brukar bli väldigt stela.... Stämer detta och vad kan man göra för att undvika?
Svar
10
· Visningar
1 331
Senast: _Skifting_
·
T
Körning hittar inte min gamla tråd så jag startar en ny. trodde ju att jag hade en för kort vagn, men provade den idag igen och det gick bra i...
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: Tindra06
·
G
Körning Har fått löfte om att köpa ny transport till den nya bilen. Funderar på vad som är bäst. Har sett någonstans en transport som är så...
Svar
8
· Visningar
1 643
Senast: Goat lover
·
Körning Vad rekommenderar ni för vagn vid inkörning?
Svar
9
· Visningar
1 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar