Sv: Broms?

Förr hade man baksele :)

Nussikan, på mina tävlingar jag varit på är det få med broms, för jag tävlar lätt klass :) Men alla har baksele, annars blir det synd om hästarna och nästan omöjligt för hästarna att trava eller galoppera i nerförsbacken.

På min remmalagsvagn har jag självklart broms, annars skulle Pontus sätta sig i bakselen i varje liten nerförsbacke. Baksele har man ändå om bromsen skulle paja.

Det har jag (träffat få ekipage utan broms på vagnen), flera gånger faktiskt! :) Lätta klasser.

Man har baksele ändå. Alltid. Svanskappan brukar jag kasta.

Liknande trådar

Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 564
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 235
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 488
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv