Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, visst kan det väl vara så men om jag ändå ska köpa en ny sele så kan det väl inte vara helt omöjligt att hitta en som passar både till hästen och vagnen, eller?
Tycker att det verkar vara svårare att hitta en vagn som uppfyller alla de krav man har till ett vettigt pris, har tyvärr inte 10-15 tusen att lägga på en vagn, då hade jag genast köpt en från DriveOut...
Känner att jag hellre väntar med sele tills jag vet vilken vagn det blir.
Körningen är bara ett litet sidospår i vår träning, kommer att bli någon/några gånger i månaden för omväxling så jag har inte miljarder att lägga på utrustningen. Däremot så tullar jag inte på att det ska vara bra och ändamålsenliga grejor, ska hästen köras så ska den köras säkert och med bekväma grejor.
jag är duktig på spåk, och matematiker stavas det
Det bästa är att göra skaklar man själv kan justera. Det är ju en väldigt lätt matematisk formel för det. Två skruvar och ett rör som är större än det andra!
träskakel heter det. jag trodde du var smed pinge och inte snickare...och vem kör med träskaklar idag utan att de är måttbeställda?
/Götapetter
var tog din humor vägen? jag vet att ironi är svårt på nätet, men hallå.. jag påpekade just ordet skackel för att vi har en diskussion om det just nu, men du kanske missade den, förlåt.
Jag tror fortfarande inte man låter tillverka ett par träskaklar till en finvagn utan att mäta en enda häst först. Det är ju väldigt individuellt med mått både framme och på längden.
Ingen på de stall jag jobbat har man tävlat med träskaklar, utan med kolfiber, eller stål.