Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

I
Hoppning Ibland undrar jag om det ändå inte vore för det bästa om man hade martingall som obligatorisk utrustning på hopptävlingar..... var och...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
11 080
Senast: Lady_S
·
H
Hoppning nu har jag hittad den "rätte" för mig.. någon som har den redan?
2
Svar
25
· Visningar
2 647
Senast: Panikie
·
W
Hoppning Jag har ridit i ungefär 2 och ett halvt år på ridskola och har börjat tävla lite smått (: Jag har tävlat två stycken blåbärshoppningar...
2
Svar
25
· Visningar
3 329
Senast: champiiiion
·
Hoppning Då hon har vuxit ur sin nuvarande hoppsadel, så planerar jag att köpa en ny sadel åt henne. Tänkte försöka få lite tips här på buke...
2
Svar
21
· Visningar
2 479
Senast: Mariaauto
·
Hoppning någon som råkat ut för böter vid hoppning på nationell nivå?? kom precis hem från tävlingen nu och det var en tjej som fick rejäl...
Svar
10
· Visningar
1 953
Senast: _Sanna_
·
Hoppning har ett hbl sto som vill dra iväg mot hindret när hon ser det behöver inte vara högt heller 40-50cm kanske! bommar går bra och när jag...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: vackerraring
·
A
Hoppning Lär mig att räkna avstånd när man hoppar! Hur många meter är hur många galoppsprång?
Svar
5
· Visningar
1 284
Senast: hästig
·
E
Hoppning jag har en fråga :) ska börja hoppa min 4åring snart, men hur?! Hur ska jag försöka visa för hästen att det här är jätte kul och...
Svar
10
· Visningar
1 149
Senast: Mato
·
Hoppning jag har en helt kass hoppsits :o så jag skulle behöva lite tips på övningar (både med och utan häst) för att få en stadigare skänkel o...
2
Svar
22
· Visningar
4 307
Senast: aprilia
·
M
Hoppning Hej! När är det dags att lära sig att räkna galoppstegen innan hindret? Tips om när man väl sitter på hästen för att få till det så...
2
Svar
33
· Visningar
4 115
Senast: Saint
·
A
Hoppning Vilken stigbygel ska man ha mer tyngd i för att hästen ska landa i rätt galopp? Ytter eller inner?
Svar
11
· Visningar
1 431
Senast: Spider84
·
Hoppning Såna som Svante hade i Göteborg, är de bra? Jag är sämst på att ha lagom korta tyglar. Antingen tappar jag dem eller så blir de längre...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: BernT
·
S
Hoppning Alla ni som har veredus skydd, hur är dem? Nu tänker jag främst på Veredus Olympic och Carbon Gel. Är de så speciella eller kan man...
2
Svar
30
· Visningar
5 146
Senast: Panamera
·
I
  • Låst
Hoppning jag tittade igenom några sidor men hittade inga hoppbilder! så jag tänkte starta en ny tråd! :laugh: :idea:
Svar
1
· Visningar
998
Senast: midnight surprise
·
K
Hoppning Hade nu tänkt att köpa mig mina första läderridstövlar. Vilka kan ni rekomendera, som inte kostar skjotan? Och vart får man tag på dem...
2
Svar
39
· Visningar
5 899
Senast: ibiza05
·
F
Hoppning jag har varit på några regionala hopptävlingar, det verkar som om de med större och duktigare hästar tror att de kan ta över...
Svar
14
· Visningar
1 392
Senast: F93
·
H
Hoppning Jag var och tävlade idag, när jag kom upp i sekretariatet i vad jag trodde var god tid möttes jag av sura miner för att jag inte hade...
Svar
19
· Visningar
1 578
Senast: Lady_S
·
H
Hoppning Hur gör ni? :idea: Hoppar ni bara en klass, dvs 90cm, eller hoppar ni både 90cm & 1m? Här är våran första pay and jump inomhus på...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: Hannzo
·
P
Hoppning Tja!Någon som vet vilken färg rosetterna har i hoppclearounder?:confused: /Tacksam för svar!:bow:
Svar
18
· Visningar
2 556
Senast: boccia
·
Hoppning har en trevlig vallack på 7år. Hoppat en del, men endast 2 tävlingar har han varit med om. CR. Han tycker dte är kul att hoppa...
Svar
10
· Visningar
1 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar