Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Avel när blir hästen för gammal för o få föl? har ett 17 årigt sto som ja hade velat ta fö på..helt frisk o så. men undrar bara om de e för...
Svar
4
· Visningar
814
Senast: Rodde
·
T
Avel D va ju tråkigt.. :( Hade vart kul om han blivit godkänd.. Men Mandrake blev godkänd iafl! :love:
2
Svar
24
· Visningar
1 818
Senast: IrpaSnirpa
·
Avel Läste en artikel för lääänge sen om linjeavel. Men kommer knappt ihåg nånting. Vad uppnår man med linjeavel? Om jag förstått rätt så...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Görel
·
V
Avel Nån som känner/äger en travare efter hingsten Another Nevele? Nån som har en bild på denne hingst? Skulle vilja veta mer om han...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: Venezuelas
·
T
Avel Hej! Jag undrar om det är någon som vet något om avelshingsten Airline H. Jag letar efter fakta om honom, men finner inget. Finns det...
2
Svar
24
· Visningar
3 008
Senast: Xenox
·
K
Avel Äntligen har det börjat. Jättebra service att man kan följa resultaten online. Och snabbt kommer resultaten för varje ekipage. Nytt...
2
Svar
23
· Visningar
2 206
Senast: cirkus
·
Avel Om jag har en häst som är 75% arab o registrerad som partbreedarab & avlar på henne med en renrasig arabhingst, vad får fölet...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: Casper
·
Avel Hej Har ett sto efter Rotspon Welthrum. Hon är född 2004 men det är alltid kul att börja funderar på hingstval. Är det någon som har...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: cirkus
·
A
Avel hur tar man hand om föl :confused: :banana: :bump: :bow: :idea: :rofl: :angel:
Svar
1
· Visningar
722
Senast: åke
·
V
Avel Avel Jag är lite intresserad av vad ni har valt för avelshingst och varför? Jag själv har betäckt med Tap In inte enbart för färgen...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 088
Senast: Sonic76
·
Avel Om jag importerar en superfin hingst från Tyskland exempelvis som inte är visad i Tyskland och använder honom för att betäcka mina egna...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 739
Senast: Penny_Lane
·
Avel jag har nyss lånat hem en stort, kraftigt shettissto. Hon är nog några centimeter över gränsen då vår andra shettis bamse är 88 cm hög...
Svar
16
· Visningar
1 655
Senast: Mithra
·
Avel Har nu skilt på mit sto med föl på nätterna. Såg på morgonen att stoet juver var spräng fyllt och att det även droppat mjölk under...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: ameo
·
Avel Tacksam för tips på bra böcker om dräktighet, fölning, hantering av föl och sto. mvh Lejonelle
Svar
5
· Visningar
763
Senast: gylle
·
Q
Avel Hej! Som jag har skrivit i en tidigare tråd så funderar jag på att betäcka mitt sto. Eftersom det är första gången så vill jag gärna...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: Quadrophenia
·
B
Avel Är det vanligt att dom är lite skarpa i temperamentet.
Svar
4
· Visningar
731
Senast: lektra
·
Avel Nu ligger listorna på de anmälda hingstarna ute på ASVHs hemsida. Till Jälla är bl a Myntas 2.5årige lillebror Muskot, dvs e.Robin Z...
2
Svar
32
· Visningar
2 549
Avel Försöker hitta mitt stos pappa på internet! Var ska man leta? Han heter Feiner graf och är född 1989 vet jag! Är hannoveraner och...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Lorelie
·
D
Avel Enligt eurodressage.com har unghästvärldsmästaren - en fantastisk hingst e Florestan-Donnerhall - hastigt avlidit. Ägarstuteriet vill...
Svar
5
· Visningar
1 250
Senast: Cyllene
·
M
Avel Det råkar inte vara så att någon här har tyska jahrbuch zucht i bokhyllan? Letar efter info om en tysk hingst, avkommemeriter...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit