Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag var inne på Allbreed och kollade på Ravells avkommor. Han är ju gulbrun, hittade då en avkomma som var isabell men - modern var...
Svar
13
· Visningar
1 932
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Görel, du som har koll på danska hästar: Vad vet du om Laban f. 1985, 147cm hög, brun, Efter Aleksander Undan Esmiralda efter Honnor...
Svar
6
· Visningar
869
Senast: poloplayer
·
Avel Söker namn på extremt inavlade vbl el. kbl travare
Svar
6
· Visningar
1 549
Senast: IngerG
·
Avel Vad tycker ni om de här stammarna på två stoföl? x Revan (helbror till Relevant)-Donnerhall-Pik Bube x Landor S-Espri *Nu...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: diamonia
·
H
Avel Är det någon som vet vilken färg Cardento föddes med dvs skimmel född ???
2
Svar
30
· Visningar
2 483
Senast: Casper
·
I
Avel Vad har ni att säga om denna stam? Jag vet att det finns stofamiljer osv, men kan inget om det och har noll koll på det... All...
Svar
11
· Visningar
1 089
Senast: ittitt
·
I
Avel När skiljer ni era hingstföl från flocken?
Svar
4
· Visningar
869
Avel Läsat nyaste ridsport och såg att dom nu har klonad en godkänd avelshingst, kommer inte ihåg vilken, men hur kan man göra så? Dom ska...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Vilya
·
Avel Ett av mina dräktiga ston (5 mån) fick sin första virusabortvaccin spruta i fredags (även vanlig vaccinering men det har hon ju fått...
Svar
10
· Visningar
3 157
Senast: Rodde
·
Avel Ja som rubriken säger, vad krävs av en fullblodshingst vid ett bruksprov? På asvh´s sida står det ungeför att det anpassas efter...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: Görel
·
C
Avel Hej! Har en fråga. Har läst starlistorna till avelschampionaten på Flyinge som ju börjar nu i veckan och jag är lite förvirrad. För...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: gylle
·
S
Avel Vad tycker ni alla om att avelsvärderingen kan komma att tas bort? Fördelar och nackdelar med det.
2
Svar
30
· Visningar
2 974
Senast: Rodde
·
M
Avel Hur funkar det här med namn på hästar egentligen. När ska man bestämma vad hästen ska heta och kan man ändra det senare i livet?
2
Svar
26
· Visningar
2 616
Senast: åke
·
K
Avel Var kan jag hitta information om min häst härstammning? Hon är från tyskland, skulle vara roligt att se vad som döljer sig i leden...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: Kipper
·
L
Avel Har precis köpt ny häst som jag är stormförstjust i :love: Jättetrevlig... Min tränare sa även hon att om hon hade haft pengarna hade...
Svar
15
· Visningar
1 557
J
Avel Ja, han är himla vacker, men han har ju ett speciellt psyke ( starkt) så vissa av hans föl har blivit som han. Dvs lite halv...
Svar
4
· Visningar
1 150
Senast: Jardina
·
Avel Var hittar man filmer med honom och hans avkommor? Vad ger han för avkommor? Vem rider/ red honom? Vad har han för för/nackdelar...
Svar
17
· Visningar
2 035
Senast: crazy
·
Avel Nu alla trogna avelsfantaster som suttit bänkade (eller startat själv) och tittat på 4-års champ tidigare år. Hur har det stått till med...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: gylle
·
Avel Någon som har god koll på Engelska Fullblods hingstar som verkar i avel i dagens läge?? Gärna både för galopp och halvblods avel...
2
Svar
36
· Visningar
3 963
P
Avel Köpte ett sto från Danmark i våras.
Svar
2
· Visningar
1 668
Senast: hille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit