Avelschampionaten i Flyinge

Sv: Avelschampionaten i Flyinge

Men en sexåring som gör piaff och passage är kanske lite för välutbildad för sin ålder... Ska dit på lördag och hoppas att få se Minna rida. Tror/hoppas att hon rider med mera eftergift än hon gjort tidigare...

Jo, det är sant. Men hon borde också vara helt överlägsen. Mozart går också passage men honom är jag inte särskilt imponerad av.

Jag håller verkligen med ! jag önskar att man kunde bedöma den mest RÄTT utbildade 6-åringen i förhållande till ålder, inte utbildningsståndpunkt öht. Då är det så stor risk att utbildningen forceras.

jag tror och hoppas att Minna rider mindre hårdhänt (även om det inte vr så farligt förut heller) numera.

Liknande trådar

Avel En intressant jämförelse mellan hur mkt det gör med olika domare är den senaste sammanställningen av resultaten från 4 års kvalen...
Svar
4
· Visningar
1 222
Senast: Raja
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 611
Senast: Fredag
·
Ekonomi & Juridik Bakgrund. I somras bestämde jag mig för att sälja mitt sto (länk till blup). Jag köpte henne som ettåring, jag och min syster har ridit...
Svar
9
· Visningar
3 033
Senast: Masse
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 149
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?