Aramus ej godkänd för avel

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare The_Last
  • Startdatum Startdatum
Ja, det är väl helt i sin rätt att man inte accepterar klapphingstar. Det är fel som i många fall leder till massor av problem och dyra omkostnader. Det är dessutom helt klart så att om vi börjar använda klapphingstar som kommer vi få fler. Nä, bort med skiten.

Det är väl upp till den enskilda stoägaren om man väljer en klapphingst? Man vet riskerna.

O sen så går det ju riktigt bra för svensk galopp nu när vi har såna otroligt bra kapplöpningshingstar att välja bland... :smirk:

Men jag säger det igen, och kommer alltid att säga det. VARFÖR får man avla på riktigt dåliga märrar med överbett osv, men inte på hingstar..? Finns hur många ägare som helst som vill se SITT söta lilla sto med ett formtal på 30 och svaga kotor osv osv få ett föl, kanonbra för rasen.
En olöst gåta för mig..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
423
Senast: MML
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Otherside
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 017
Senast: Emuliiaa
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 054
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2