Sv: Airline H

Zeena skrev:
Läste också i Ridsport sista numret att i 4-årstestet var det ett sto som utmärkte sig, just efter Aerline H. Hon ansågt också mer mogen än sina jämnåriga...

Det stoet var 5 år (fölsto) Och ibland kan ett år göra mkt på mognaden, speciellt då de är unga.

För att han skulle få fortsätta i avel skulle han göra ett godkänt bruksprov som fyraåring. Det gjorde han inte. Tror att han var tvungen att strykas p g a nån skada.

Betäckte mitt sto med Aerline. Men sålde henne sedan dräktig. Avkomman är två år i år, och av det jag sett på bild så är hon vacker och ädel i typen. Jag har sett rätt många ganska grova avkommor efter honom så lättheten på just henne kommer nog mest från mamsen. Jag tycker Aerline är en jättesnygg hingst med bra exteriör och fina gångarter. Sen är ju inte härstammningen fy skam den heller. Tror dock att man inte ska ha ett för "grovt" sto om man vill betäcka.
Är däremot lite besviken på hans hoppteknik under ryttare, tycker han hoppar lite flackt. Visserligen har jag bara sett honom som unghäst så den kan ju ha förbättrats.
Tror att det kommer ploppa upp lite gångartshästar efter honom också, men vi får väl se...
Ang. Aer har jag hört en massa rykten(som man kanske inte ska lyssna på). Men jag tror inte det var pga av en skada han inte kom till start i bruksprovet. Hade inte han möjlighet att visa sig två år på bruksprovet?

Läste också i Ridsport sista numret att i 4-årstestet var det ett sto som utmärkte sig, just efter Aerline H. Hon ansågt också mer mogen än sina jämnåriga...

Jag såg den i Kungsbacka... jag säger bara :love: :d
Gud vad den var fin, den bara flöt fram i traven... och hoppade gjorde den också rätt så skapligt :angel: ;) , kort sagt den såg ut att ha allt.
Det var Margareta Hugosson som fött upp den också, och vad det går att läsa på hemsidan så rider Sofia alla hennes hästar.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: Kilauea
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 722
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 317
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023