Avel (travare)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Virran31
  • Startdatum Startdatum
Sv: Avel

Och jag har betäckt min kallbloding med Lovin! :)
Blev så nöjd med årets föl efter honom, så det fick bli ett till!

Sv: Avel (travare)

Vi har valt Turbo Sund, dels för att han passar blodsmässigt dels för att han är väldigt trevlig & cool. Naturligtvis spelar det in att han har gått bra. Ytterligare ett plus är att vi har kunnat seminera hemma, då märren inte gillar att bo borta.

ghost skrev:
Jag skriver givetvis inte ut namn på andras hästar på nätet men det finns en Riktigt enveten dam ute på banan som jag sett. Hon är väl kanske inte elak men vilken vilja. :crazy:

/// ghost
Men VAD är detta för jä*la påhopp? :mad: :mad: Humlan är sig själv! Så dä då :p ;)

Till trådskaparen: jag hoppas du själv har ett trevligt större sto utan "hett" blod i ådrorna... :angel:
Själv lyckades jag med den något korkade bedriften att betäcka ett Karate Chop sto med Tap In och fick ut en liten huggsnok, med humör och temprament som den lede :devil: Som får de mest erfarna o rutinerade tränare att skaka på huvudet och muttra om "den mest envisa häst de mött"
Men springa kan hon... när hon vill, har lust, tid och inget bättre för sig :angel:

Har träffat en hel del "tap in" folk, vilket kan bero på att min är en exakt kopia av sin far, och de flesta har varit rörande överrens om att han lämnar talanger och att de har ett sju helsikes humör och egen vilja. Och att det finns anledning till att det många hingstar (okastrerat) efter han :crazy:
Men jag hoppas du får ett trevligt ex! För det är en väldigt prisvärd hingst, som lämnat bra på ett väldigt klent sto material.

Fin bild på Morrhoppan här tryck här :love:

{c0644835-21e7-48bc-9d6e-00ee1dfae226}.jpg

{ecd1ea2e-41f3-41bc-bf61-8b8c6643e782}.jpg

Jag har lånat ut mitt Lindy´s Crown sto i år och hon är inseminerad med Comets Tail... om hon tar sig (3dje semin) får jag veta om ca 3 veckor :smirk:

Det är inget att skratta åt :mad: ;)
Jo lite faktiskt ;) Jag vet dock hur det känns, har själv fött upp ett halvblod med dubbla uppsättningar av en muppgen :eek: som kommer från en hingst som heter Bold Ruler xx. Denna unge var ett monster från dag ett :devil: och hans kusin på mödernet heter Son of a Bitch (mkt suverän fälttävlanshäst på elitnivå) och det säger ju en hel del om vad det blodet kan ge för "trevliga" hästar, beteendemässigt så att säga.... :D

Nu tror jag minsann att Humlans matte är lite egotrippad :angel: :p

Tror du att din lilla förtjusande är den enda Tap In-märr som beträtt min hemmabana? Nej, jag tänkte snarare på en som inte ville åka transport när jag var ute och tränade en kväll. Trots att transporten var förbackad framför stalldörrar när vi kom ut till banan stod den kvar där utan häst i när vi skulle åka hem. :eek: :o

Mina bekanta föreslog i dag med ett STORT flin på läpparma att jag skulle betäcka min Meadow Gallant - Mr. Basket med Tap In. :devil:
De sa även att de "innan de visste hur vassa de brukar bli" hade funderat på att ta en unge efter honom.

/// ghost

roslagen skrev:
Jo lite faktiskt ;) Jag vet dock hur det känns, har själv fött upp ett halvblod med dubbla uppsättningar av en muppgen :eek: som kommer från en hingst som heter Bold Ruler xx. Denna unge var ett monster från dag ett :devil: och hans kusin på mödernet heter Son of a Bitch (mkt suverän fälttävlanshäst på elitnivå) och det säger ju en hel del om vad det blodet kan ge för "trevliga" hästar, beteendemässigt så att säga.... :D
:rofl:
Har lovat en pensionerad trävtränare att betäcka Morrhoppan med Super Arnie eller Wallstreet Banker... Tyvärr har ju Express Gaxe och Self Confident gått ur tiden, annars hade de varit självklara val :angel: ;)

Nafayette skrev:
Humlan och Wall Street... :eek:
Ska det bli en kamphäst?????? :confused: :confused: ;)

AM
Japp... Carnemerchan skulle bli överlycklig :angel: :rofl:

Det blir en ny inne pryl (penisförlängare) för grabbarna i förorten att häna i snöret bakom ;)
/Humlan- snart rik

Humelibumlan skrev:
Japp... Carnemerchan skulle bli överlycklig :angel: :rofl:

Det blir en ny inne pryl (penisförlängare) för grabbarna i förorten att häna i snöret bakom ;)
/Humlan- snart rik

Kom på att om du betäcker Tap In märra med Tap In så blir du garanterat rik på en Streethäst för grabbarna i förorten.. ;)

AM

Vi har betäckt med Enjoy Lavec ( har en tredjedels märr) och Super Photo Kosmos.

Angående Com Hector så är vi nu inne på andra årgången.
Jättefina hästar med bra psyke och rättställda.
Dom är däremot väldigt stora. Hoppas att dom håller senare.

stoflock.jpg

Stoet längst till vänster är efter Com Hector.

flock2.jpg

Hingsten längst till höger är också efter Com Hector.
(syns inte så bra på kortet men det är en bautahäst)

Båda är 159 över manken. Mätte i tisdags då vi verkade.

AM

Senast ändrad:

Vad fin din tap in märr är hur gammal är hon och har hon startat??

Vad fina och rejäla de var efter Com Hector kul att se bilderna på dem. du får skriva och berätta hur det går med dem sen!

Just_A_Lady skrev:
Fina kan jag hålla med om :love: men lugna :eek: Kanske jag som haft "otur", men har iaf tränat 3 efter smasher och alla har varit lakadana, riktigt virriga..har alltid varit tvungen att dämpa, lugna och döva ner osv. så mycket som möjligt...kanske bara mina som är sådana..? de är iaf de värsta jag haft förutom de e starchip..

då har du nog haft otur, för alla smacher avkommor jag har träffat är väldigt lugna, och harmoniska :bow: , jag tror jag sett en som varit dum.
Jag däremot skulle aldrig betäcka med Medow gallant eller Pale Amber för dom har jag ingen bra erfrenhet av, slåss och skenar.. fy.. :devil:

Men om man har "hett" blod och vill dämpa ner det lite då???

I denna tråd har alltså följande hingstar lite "varningstriangel" på sig:

Tap In
Super Arnie
Wall Street Banker
Self Confident*
Express Gaxe*
Meadow Gallant
Pale Amber

Om man vill avla på sin hetblodiga märr ändå, är det nån som har tips på hingstar som lämnar trevliga avkommor??? :d

/// ghost

Virran31 skrev:
Vad fin din tap in märr är hur gammal är hon och har hon startat??
Hon heter Decet et Dolor, så om du villkan du kika på travsport.se :D
5 år, har startat 15 0-3-1 39 600 kr 16,2k 17,1m 19,9am
Kan meddela att damen hoppar i varannan start... :mad:

Om man vill avla på sin hetblodiga märr ändå, är det nån som har tips på hingstar som lämnar trevliga avkommor??? :d

dom här tycker jag..
Fast Photo
Smacher
Rite on Line
har även hört att Jolly Rocket ska ge lugna och trevliga avkommor, men har ej jobbat med någon själv.
Center Field är en mycket lung hingst, men han har ju inga avkommor än.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 921
Senast: mars
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 248
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 226
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31