Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Vad tycker ni om hingsten Sandreo e. Sandro Hit? Någon som vet ngt om honom? berätta (om Sandreo alltså, jag vet redan att Sandro hit är...
Svar
8
· Visningar
1 263
Senast: Cesar
·
Avel Mitt sto som skall föla i mitten på april har redan lagt sig till med en rejäl mage, nu arbetar hon ju inte så mkt som hon är van vid...
Svar
1
· Visningar
1 172
Senast: MadickenII
·
L
Avel Släpper ni ihop mor o föl med resten av flocken? Har hört att det "övar sociala förmågan". :)
Svar
17
· Visningar
1 693
Senast: Nafayette
·
Avel Jag har ett halvblodssto som är 16 år och aldrig haft föl tidigare. Hon var betäckt och dräktig i år men resorberade mellan 30:e och...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Görel
·
Avel Ponnyhingstarnas bruksprov. Finns det några här man kan tänkas få se skymten av :) ? Jag kommer att sitta i sekretariatet lördag em &...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 888
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Här kommer en helt ickevetenskaplig undersökning! Procentuell andel föl som kvalat till riks jämfört med antalet betäckningar 2004...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 882
Senast: clownen
·
W
Avel Mitt sto SKA vara i 5 månaden men för en vecka sedan blev hon tokbrunstig, jag tänkte då att hon hade kastat och ska in och kontrollera...
Svar
2
· Visningar
801
·
M
Avel Kan inte så mycket om avel, men hur ser man på ett föl om den blir skimmel? Har sett många annonser där fölet är brunt men står att den...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: ameo
·
M
Avel vem är/var han?
Svar
10
· Visningar
1 334
Senast: Midi
·
C
Avel Läs här Ännu en hingst som går ur landet, men det ska bli intressant och se vad det är för nya unghingstar Lene ska importera, har...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: crazy
·
K
Avel Vet inte om jag lägger denna tråd under rätt inriktning :confused: men är det någon som vet vad KWPN står för?
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: Cats
·
Avel Fick i helgen hem mitt andra föl och han är inte intresserad av kraftfodret :confused: Enligt uppfödaren så fick han typ en näve...
Svar
14
· Visningar
1 380
Senast: Joyride
·
Avel Jag har funderat lite efter avelschampionatstråden och hingstarnas beteende där. Förekommer det att man hormon behandlar (typ kemisk...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: ameo
·
I
Avel Okej, jag vet att jag är tjatig om att jag ska betäcka mitt sto nästa år, men det beror på att jag aldrig vet vad jag vill :p . Nästan...
Svar
4
· Visningar
965
Senast: ittitt
·
H
Avel Har ett nyinköpt D-ponny sto som ska vara sällskapsdam och avelssto. Egna prestationer vad jag har förstått på hög nivå (SM ev EM)...
Svar
13
· Visningar
1 365
Senast: Rodde
·
Avel Var (på internet) kan man hitta information om de halvblodshingstar (3-åriga) som blev godkända på Flyinge iår?
Svar
7
· Visningar
960
·
I
Avel Hur stora är era fölungar? Vet att det funnits liknande trådar (men ej gällande föl...har sökt!) Min fölunge är ca 132-134 :crazy...
2
Svar
37
· Visningar
3 494
Senast: Thera
·
Avel Var kan jag hitta bild/info på denna hingst, någon som vet????? :bow:
Svar
7
· Visningar
1 301
Senast: Ploppi
·
Avel Hallå!! Okey jag skulle bara vilja kolla upp lite med priser och sånt där inom betäckning lr mer om fölet faktiskt. Betäckningen...
Svar
18
· Visningar
1 500
Senast: poff
·
Avel I mitten av November är fölet 6 månader och jag plockar hem stoet. Nu står de i skilda boxar nattetid och går ihop i hagen på dagarna...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: No1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur