Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Avel Hur länge brukar ni vänta efter fölningen innan ni släpper ut sto med föl i hagen? Hur går ni till väga inför ett bete? Släpper ut dem... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 475
Senast: NiAl
·
Avel Blev glatt överraskad när jag såg att jag fått brev från Flyinge som innehöll en DVD-skiva, stod i brevet att det var från... 2
Svar
32
· Visningar
2 749
Senast: globox
·
Avel Någon härinne som har koll på ärftligehetn av pungbråck? Camiell FlamingoZ kastrerades ju pga det, och nu finns här en 1 åring i...
Svar
10
· Visningar
3 769
Avel Hur många dygn beräknar ni dräktigheten på?? Verkar som många räknar på olika dygn?? Själv har jag lär mig att de går dräktiga 330 dygn... 2
Svar
22
· Visningar
2 816
Senast: ameo
·
Avel Ett förstagångssto fölade igår och allt gick lätt och fint ute i hagen. Mor och son snuttade och allt var fint, men från första sekund... 2
Svar
21
· Visningar
7 092
Senast: Nafayette
·
Avel Är det någon som vet hur gammalt ett embryo är ungefär när det är 35 mm? Tror det står i boken "Att bli med föl", men jag har inte den. :(
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: Indyhope
·
A
  • Låst
Avel Är det någon som vet om han har problem med sin fertilitet? Skulle vara tacksam för svar. /AFF
Svar
2
· Visningar
862
·
S
Avel Någon som kan berätta om honom. Död sedan länge, men far till min nya hästs mamma. Hälsning Maja
Svar
5
· Visningar
2 480
Senast: Kreta
·
D
Avel Mitt sto ska föda i slutet av juni.. frågan är hur jag ska göra för att kunna övervaka att allt går bra? Antagligen kommer hon gå ute... 2
Svar
27
· Visningar
2 348
Senast: Mosafisan
·
J
Avel Jag undrar om någon vet vad dessa ponnyer från Irland som heter exempel: Irish Girl eller liknande - har för raser i sig? Eller vilka...
Svar
1
· Visningar
929
Senast: Ramona
·
Avel Ja, vilka sekt.C-hingstar finns att tillgå här nere i Skåne? Har varit inne och tittat på Svenska welshponny och cob föreningens...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: Victovie
·
C
Avel Jag undrar hur stor är chansen att fölet blir skimmel? Om fölets pappa är mörk fux, farfar är mörk fux, farmor är skimmel. Om fölets...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: saila
·
Avel Igårkväll fick vårat Connemarasto en hingstunge, tyvärr föddes han med gomspalt och nu är han borta. :( Jag har dessutom fått höra att...
Svar
10
· Visningar
2 913
M
Avel ja ni ser frågan, vilka komplikationer kan inträffa vid dräktighet och fölning? vill ha ALLT som kan inträffa :D :banana:
Svar
13
· Visningar
3 891
Senast: misscocacola
·
Avel Jag vet ju att halm är det ultimata i fölboxen när det är dax, men det är svårt att få tag på bra halm, kan man ha spån eller är det...
Svar
8
· Visningar
1 634
Senast: Smuldaisy
·
Avel Jag står inför ett litet dilemma när det gäller stamboksföring på mitt ena sto. Spelar det EGENTLIGEN nån roll för avkommorna om... 2
Svar
34
· Visningar
2 206
Senast: QuickStar
·
K
Avel Sitter och funderar på vilken hingst jag ska betäcka mitt sto med nästa år.Har fastnat för Pablo Quixote,Numa hqh eller Dun it with...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: Next
·
P
Avel Heter det något speciellt på "avelsspråk" om de är hjulbenta bak? Är det ett grovt fel? Vad kan det leda till?
Svar
12
· Visningar
2 194
Senast: Görel
·
C
Avel Är det någon som vet någonting om honom och hans avkommor mer än det som står i hingstkalendern? Verkar vara en ganska trevlig...
Svar
10
· Visningar
1 231
Senast: Waltzing Mathilda
·
Avel Ni som ska ha föl, och inte har en fölvakt, vad anser ni är lagom långa intervall mellan "kollarna"? Det verkar vara väldigt olika vad...
Svar
14
· Visningar
1 562
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka