Flyinges DVD

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Veronika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 749
Sv: Flyinges DVD

Nej...det är klart att man inte skall klaga när man får någonting gratis...och jag klagar heller inte över att man skickar ut en DVD -ett otroligt bra initiativ.

Men...när produkten håller långt ifrån den klass man skulle kunna förvänta sig av en av Sveriges största hingsthållare får det mig att fundera över hur pass marknadsföringsorienterade vi är i Sverige egentligen.

Om man som jag skrev innan tar ett nytt grepp vad gäller marknadsföring genom att skicka ut en gratisdvd är det väl inte speciellt vettigt att man skickar ut en produkt som långt ifrån håller måttet...eller??? Då hade man som jag ser det absolut kunnat låta bli.
Flyinges hemsida med video på hingstarna är föredömlig som jag ser det....men DVD:n....???

Jag har också fått den.

Jag *tror* att de går på alla som betäckt förra året oavsett varifrån hingsten kom.

Jag har fått både Gränsbos och Waldhof's broschyr också.

Jättebra att de verkligen marknadsför sina hingstar. Synd bara att jag inte skall betäcka iår.

*knapplån*

Jag har också fått DVD´n utan att ha betäckt med Flyingehingst alls. Dock hade jag på hingstvisningen bokat Flyingehingst, så jag trodde att det kanske var därför jag fått den, men jag tror nog att det är som nån annan skrev att de skickar ut till alla som betäckt förra året över huvudtaget.
Jag hade sett det mesta av filmen innan eftersom den visades på Grevagården för några veckor sen efter Flyinges hoppclinic. Trevligt att se, men jag håller med om att man skulle ha önskat lite längre snuttar på varje hingst. Dock en väldigt bra idé att skicka ut en DVD.

*Kl*
Jag har också fått den i brevlådan idag utan att jag någonsin betäckt med deras hingstar eller begärt deras hingstkatalog. Ett mycket trevligt initiatv tycker jag! Ska bli spännande att se. Någon som vet om Highlander är med?
Stommen, ditt sto är väl dräktig med honom? Har du bilder på honom eller videosnuttar?

Ja Highlander är med...men bara mycket mycket kort.
Dock tillräckligt för att kunna se att hans trav utvecklats senaste året...de andra gångarterna fick man inte se.

Vi har också ett sto dräktigt med honom..men som är beräknad först till första veckan i juni.

.

Men...när produkten håller långt ifrån den klass man skulle kunna förvänta sig av en av Sveriges största hingsthållare får det mig att fundera över hur pass marknadsföringsorienterade vi är i Sverige egentligen.

Det är ju en helt annan fråga, men en intressant sådan:angel: :smirk:

Kl

Nu har jag tittat igenom den.

Jag är kär i Callahan!:love:

Just nu väntar vi föl efter Laptop som tagits in via Flyinge så det är inte så konstigt att vi fått en dvd.

Har en treåring efter Qalle och det är kul att se hur lik hon är sin pappa. Lika rackig som honom dessutom.

Det jag saknar är mer film på när hingstarna rör sig i annat än galopp. Bara en kort sekund med trav på Callahan.

Ja, Highlander är med från Flyinges hingstvisning 17 mars i den första delen av filmen, där är även en liten snutt på ett föl e. honom med. Däremot presenteras inte han och Danzas sen som de andra hingstarna. Antagligen för att de inte är Flyinges egna ?

Jag har en snutt med Highlander förra våren på den hingststation där han stod. Här är en länk till den http://www.youtube.com/watch?v=VXy1K9LPRow

Sen har jag sett honom riden på en DVD när han var ca 3½ år. Jag tycker att han har utvecklats mycket på det senaste året och att det bådar gott för framtiden.

Hur går det med din Corlensky bebis förresten. Har du några nya bilder eller fimer på honom får du gärna PM:a mig. Väntar ju med spänning på min!

De kanske skickar ut den till dem som har beställt deras hingstkatalog?

Jag lyckades klanta mig vid internetbetalningen, så jag fick två kataloger från Flyinge istället för en. Men inte har jag fått någon dvd för det. :( Tror som någon ovanstående sade att de skickar ut till alla som betäckt året innan, även om man inte betäckt med Flyingehingst.

Jag fick den också kanske listan över Avelsclinicen?
Den var helt ok tyckte jag men ingen flyingehingst i år kanske nästa om inträdet till hingstvisningarna blir gratis.som Tullstorp ex.skämt och sido...bra initsativ av Flyinge det kallar jag marknadsförning om utskicket av DVDn

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 448
Senast: pews1972
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 676
Senast: Fille
·
Q
Avel oj ooj oj! Råkade av en händelse hamna på angloarabernas riksutställning i Plönninge i helgen. Jag är inbiten halvblods ägare bör... 2
Svar
31
· Visningar
2 595
Senast: cissiwi
·
Hästvård Min 2 åring håller på att fälla sin vinterpäls. Igårkväll så började hon med ett mycket underligt beteende. Hon har en tidigare...
Svar
4
· Visningar
2 191
Senast: catya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka