Sv: Angloriks
Jag är inte anglo-människa, däremot shagya-människa, och utställningen anordnades av dessa båda föreningar gemensamt.
Jag kan inte svara för vilka anglo-människor som har anknytning till vilka hästar, däremot kan jag berätta att i ringen fanns domarna Mari Ann Barkevall samt Walter Huber. Utöver detta domarkandidaten Carin Weiss, en tolk, en rasrepresentant/fotograf samt en ringmaster. Det blir sex personer, och dessa vet jag med säkerhet att ingen av dem var involverad i någon anglo. Så att det skulle krylla med jäviga folk inne i ringen har jag svårt att se...
Ja, arrangemanget drog ut väldigt på tiden. Man kan se det på två sätt; antingen positivt = domarna tog sig verkligen god tid att ge varje häst en rättvis bedömning, eller negativt = jobbig väntan. Speakern gjorde sitt bästa för att ge information om förseningar och ändringar i tidsprogrammet.
Eftersom det var första gången föreningarna arrangerade utställning tillsammans och det var första gången domarna dömde tillsammans så var det svårt att beräkna tiderna i programmet.
Angående maten... även jag saknade frallor till fika. Däremot tror jag inte att någon kan klaga på lunchen, jag tror inte det är på så många utställningar man kan äta varm hemmalagad mat; på lördagen bjöds det på pastaskruvar med köttfärssås, sallad, bröd och smör samt måltidsdryck för det facila priset av 50 kr. På söndagen var det kebabgryta, ris, sallad, ´bröd och smör samt måltidsdryck.