Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vad gör ni som vill ha tidiga föl, tex så verkar fullbloden föla extremt tidigt. Hur bär ni er åt för att få stoet i brunst på... 2
Svar
20
· Visningar
1 636
Senast: orcide
·
Z
Avel Liten fråga... Jag har ett sto som ska föla nu i dagarna. Hon går med sin 2-åriga dotter, (I brist på andra hästar). Dock har ungstoet...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: stommen
·
M
Avel Har ett shettissto som är ca 90-95 cm hög. Har också en mindre dotter som jag gärna skulle vilja ordna en framtida häst till. Kan man...
Svar
2
· Visningar
964
Senast: Equilibrium
·
Avel Jag har köpt ett fullblodsto som jag ska använda i ridponnyaveln. Vet att ett arabsto blev stambokfört i somras som ridponny. Hur bär...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: peråke
·
S
Avel Hej! Ny här på forumet! Jag har ett travsto, som är caslickopererad pga att hon sög luft då hon tävlade. Jag kommer snart att skicka...
Svar
4
· Visningar
1 109
  • Låst
Avel Tänkte att vi kanske kunde ha en liten egen tråd där vi frossar i varandras gula bebisar! Själv skall jag träna på att ladda ner bilder...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: ameo
·
D
  • Låst
Avel Hej Hur gör ni som vakar? Mitt sto ska föla i juni..... Någon som vet vart man kan få tag på Billiga "fölövervaknings"kameror att...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: ameo
·
Avel Har kollat på en häst e. Robin Z ue. Landlord. Pratade med en som är mer insatt i avel än mig och han sa att det var en väldigt "svår"...
Svar
12
· Visningar
1 427
Senast: Bellini
·
Avel Jag har två araber som jag rider. Väldigt ofta möter jag människor som rynkar på näsan när jag säger att jag har arab, det verkar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 043
Senast: Norna Hamingja
·
M
Avel Hur går det för er? Hur stora har era 06or blivit nu? (Min e. saigon är 150cm, född i april)
Svar
4
· Visningar
678
Senast: Chanelle
·
M
Avel Förut var ju diskussionen uppe om för stora hästar och att dom är svåra att sälja osv. men om man kollat åt andra hållet? Är ni rädda...
Svar
18
· Visningar
1 462
Senast: Görel
·
D
Avel Är det någon som lyckats få till det? Jag har ingen lust att köpa en övervakningskamera eftersom jag inte har någon storskalig...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: dolphinsmile
·
Avel Jag får hem ett dräktigt sto från Tyskland, preliminär datum nångång 17-18 maj... Då har hon varit dräktig i ca 3 månader.. Ni som...
Svar
5
· Visningar
778
Senast: lil-sis
·
W
Avel Enligt mig 3 riktigt snygga hingstar, men kan inte bestämma mig. :d Någon annan som har tänkt att avla på någon utav dessa i år? Eller...
Svar
14
· Visningar
2 810
Senast: Waltzing Mathilda
·
M
Avel Hur snabbt börjar ni rida era ston som fölat? Jag tänkte nämligen få igång mitt sto så snabbt som möjligt...lugnt och försiktigt såklart.
Svar
14
· Visningar
1 099
Senast: annalisa
·
M
Avel Nästa vecka kommer min nya häst . Ett dräktigt halvblods sto e: For Feeling ue: Werther. Hon står i Tyskland. Är lite orolig att...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: stallQRE
·
E
Avel Nån som har en häst efter honom? Eller bara vet nåt om hans avkommor :p 2
Svar
22
· Visningar
1 556
Senast: EQL
·
Avel Läst med spänning hbl tråden om bruksprov. Vilka hingstar planeras att tas till bruksprov på Ridponny sidan. Är det några spännande... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
25 897
Senast: saila
·
Avel Läste artikeln i ridsport special om Adeante som överträffat förväntingarna på korsningen. Lite nyfiken blev jag, man vill ju ha... 2
Svar
28
· Visningar
4 006
Senast: Ziemona
·
Avel Funderar på att ställa ut min häst, nu när den årliga riksutställningen hålls i närheten i år. Men varken jag eller häst har varit på...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: Evenstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka