Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Om man läser resultatlistan från hingsvisningen på welsh i går, blir man lite undrande om hur många hingstar som har roterad eller...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: saila
·
S
Avel Jag undrar om det finns någon som vet hur man går tillväga för att registrera en pinto? Vi köpte ett sto som var dräktigt o ut kom en...
Svar
9
· Visningar
892
Senast: Pazuzu
·
Avel Mitt dräktiga sto vägrar låta mig känna på hennes juver...tips tack....tänk om hon inte låter fölet tutta sen.....:(
Svar
15
· Visningar
1 216
Senast: via
·
Avel Har ett 3-årigt fullblodssto E: Informat UE: Always fair som jag funderar på att betäcka. Hon är ganska liten (ca 160 cm). Är svår att...
Svar
6
· Visningar
960
Avel Kostar det ngt att ha ett stuterinamn? Jag har ett halvblodsto som jag tagit 1 föl på,ska seminera i år igen.... skulle gärna vilja ha...
Svar
9
· Visningar
1 641
Senast: roslagen
·
Avel Jag har två dräktiga ston i år. Nr är på dygn 326 idag och ingenting (jag menar verkligen ingenting) har hänt med juvret. Det ser exakt...
Svar
12
· Visningar
1 453
Avel Funderar på att ombetäcka min 23åring, hon fullt frisk och ser enligt alla betydligt yngre ut, så åldern är jag inte rädd för. Men hur...
Svar
17
· Visningar
2 015
Senast: Rodde
·
G
Avel Ni som har lösdrift och ston som ska föla, hur övervakar ni dem? Sätter ni dem i box nattetid eller får de gå kvar på lösdriften...
Svar
17
· Visningar
2 436
Senast: maria_b
·
B
Avel Jag hittar inget vettigt svar på detta så jag frågar själv. Är det någon som vet exakt hur länge en nykastrerad valack är fertil?
Svar
3
· Visningar
795
Senast: stommen
·
A
Avel Som ganska många vet (efter mitt tjabbel :angel: ) så har jag ett Acapulco Gold - Nepal - Furidant sto som fått föl e. Careful iår. Nu...
Svar
10
· Visningar
1 413
Senast: annalisa
·
T
Avel Har 2 ston som ska föla snart, och som fram tills nu har gått tillsammans i stor hage. Är lite rådvill hur jag ska göra med hagar inför...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Mitrolle
·
P
Avel Nu är jag lite tidigt ute, men det e ju så roligt att planera. Jag vill verkligen betäcka mitt connemara sto. Detta blir mitt första...
Svar
8
· Visningar
1 168
Avel Jag skulle vilja se lite bilder och höra hur era avkommor är. Har själv en Hingst 2003 stilig, bra gång ca 167 manken. Har inte...
Svar
8
· Visningar
2 039
Senast: ELLASNIKITA
·
Avel Så nu har jag vart ute och tagit kort på han... Vi har funderat och funderat vad är det för färg på han... Så nu alla duktiga buke... 2
Svar
24
· Visningar
2 019
Senast: Stollan
·
Avel Vet att hingstar måste friröntgas för att få ett avelsgodkännande, men hur är det egentligen med nedärvningen?? Någon som har koll... 2
Svar
22
· Visningar
5 233
Senast: boccia
·
Avel Var har ni för kunskap och erfarenheter av de olika reproduktionsteknikerna? AI med fryst och färsk sperma(semin) Embryotransfer...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: roslagen
·
Avel Hej! är det någon som vet var man får tag på ston som t.ex. mist sina föl som har mjölk.. 2
Svar
27
· Visningar
2 094
Senast: Orkan
·
S
Avel hej,jag vill veta allt om tinker hästen och deras ursprung,användningsområden och så.Är väldigt intresserad av rasen och funderar på att...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: Tusse2
·
Avel Jag ska betäcka mitt sto nu i vår/sommar, hon ska fribetäckas. men när ska man släppa ihop hingsten & stoet? Måste hon brunsta när man...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Liselotte X
·
Avel Jag är som sagt usel på holländska men har lyckats hitta ett mkt fint holländskt sto (http://www.allbreedpedigree.com/saleva) och har...
Svar
10
· Visningar
3 030
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈