Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Jag letar efter en skäckhingst att betäcka mitt skäcksto med. Nån som vet någon eller några? 2 3
Svar
48
· Visningar
7 486
Senast: Smillan40
·
Avel Nu så här under hösten/vintern börjar man ju redan tänka på nästa avelssäsong...;) Nästa år kommer vara mitt första år i halvblodsaveln... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 455
Senast: stommen
·
Avel Hade ett intressant samtal med en kompis, hennes 4 åriga Connemara har vuxit över ponnymåttet (fn 150cm) och hon visste inte om en...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: FT_ryttare
·
Avel Är lite sugen på att köpa en fölis för att ha en bra häst när min nuvarande häst ska pensioneras. I stallet finns ett svart dräktigt sto...
Svar
2
· Visningar
723
Avel Jag står i valet och kvalet på massa saker just nu :crazy: Ena stoet ska betäckas, det andra vet jag inte riktigt om jag har råd med...
Svar
17
· Visningar
4 289
Senast: QuickStar
·
  • Låst
Avel Har en liten undran,när är ett sto för gammal att sätta föl på? Nu menar jag ett sto som aldrig fått föl.förstår självklart att det...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: ameo
·
A
Avel vet ej om denna tråd ligger rätt, men annars får moderatorn väl flytta på den ;) är fång ärftligt? :)
Svar
6
· Visningar
907
Senast: Habina
·
Avel Hej! har en fråga angånde hingstar. när dom är visade och godkända så får dom ju fem siffror mellan 0 och 10. där tio är bäst, vad står...
Svar
2
· Visningar
964
Senast: Habina
·
Avel Hej hopp. det är så här, jag har stött på ett litet trevligt Dartmoore sto som jag gått och blivit förälskad i. Tycker hela hon är...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: dartmoorforever
·
Avel Har någon info om denna hingst??. Är ifrån Danmark men kan nu finnas i Frankrike? Någon kanske har en avkomma eller någon bild på honom...
Svar
4
· Visningar
1 460
Senast: Rudolfsson
·
Avel Har ingen alls koll på det här med att rida dräktigt sto, då jag bara har erfarenhet av ston som enbart fungerat som avelston. Hur nära...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: pomelo
·
Avel Nu kommer mina "konstiga" funderingar igen ;) Men jag har ju köpt ett holländskt sto e en icke gdk ASVH hingst (dvs inte godkänd i...
Svar
9
· Visningar
1 629
Senast: corzette
·
P
  • Låst
Avel Har lagt liknande på hoppavelsidan, men jag hoppas på fler svar här, så en mycket Vänlig Ameo kan väl ta bort den på hoppavelsidan:)...
Svar
11
· Visningar
1 001
Senast: ameo
·
Avel Tänkte att vi kunde skriva när våra ston beräknas föla och se om det kanske är någon/några som är beräknade till samma dag? Mitt sto... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 269
Senast: moffe
·
P
Avel E. Ladykiller xx är det någon som vet något om honom? Bilder?
Svar
4
· Visningar
768
Senast: prallan
·
Avel Vilken hopphingst skulle ni rekommendera till detta stoet: En något större och mer högrest avkomma önskas, med bättre...
Svar
6
· Visningar
887
Senast: M_Q
·
P
Avel Vad jag har förstått:o så är det lämpligare att transportera sto med föl, men jag var nyligen i Italien och en väninna med MKT stor...
Svar
14
· Visningar
1 415
Senast: Orkan
·
Avel Vet någon hur man kan komma i kontakt med AVN om man vill ställa några frågor? Mailadress? Har googlat men inte hittat något
Svar
2
· Visningar
690
Senast: kicket
·
Avel Nån som gör/gjort det? Vet att man får starta stona t.o.m månad 4 men är det inte rätt stor risk att de kastar? Risk för smittor...
Svar
8
· Visningar
1 246
B
  • Låst
Avel Jag undrar vad det kan bli för färg på ett föl vars mamma är skimmel och vars pappa är svettfux? Mammans mamma är mörkbrun och mammans...
Svar
3
· Visningar
643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Budget samt tid för hund

Hästrelaterat

Tillbaka