Skäckhingstar i avel???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare beachbunny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 7 486
Sv: Skäckhingstar i avel???

Jag har ett sto e. zeb och hon har raskod 04.

Det var intressant! Det trodde jag inte! Men det måste vara så att mamman är rent halvblod och då kommer tinkern så långt bak i stammen är det är tre generationer godkänd ras?

Jag tror det, men jag är inte säker. Åtminstone ska det bli raskod 904 eftersom han har "rätt" stam.

Vet att han är född i Sverige men syftade mer på hans bakgrund. Ja, jag har papper på mitt sto. Reg. med grå papper i ASVH. En okänd i reg.pappren= Black Diamonds farmor.

Nu ser jag att mina fingrar halkade igår, jag menar förstås raskod 04 och inget annat.

Jag tror att de syftar på en hingst som står på västkusten kanske?
Det finns nämligen en hingst där dom påstås ha bla king of diamonds i stammen bla... men ngr papper finns inte:o)

Är det mig du svarar?

Jag skriver om Zeb e Tammes Fors xx - Doman ox - Lobo, vilken inte är av godkänd ras och Zeb har raskod 54.

Menar du att Zeb är ett halvblod så har du fel. Hans pappa är fullblod, morfar arab och mormorsfar tinker. Tinker är inte godkänd ras av ASVH och är Zeb inte ett halvblod utan en korsning.

För att vara renrasigt halvblod ska pappa, morfar och mormorsfar vara av godkända raser. Zeb kan inte vara registrerad med raskod 04 och då kan inte hans avkommor heller bli det.

Zebs föl blir regade i ASVH med grå papper o stam finns med både från Zeb o från mamman om hon har någon...(har själv haft 3 föl efter Zeb)

Zebs föl blir regade i ASVH med grå papper o stam finns med både från Zeb o från mamman om hon har någon...(har själv haft 3 föl efter Zeb)

Och det säger väl inte emot det jag skrivit på något vis?

Jag skriver om raskoder. Han har inte raskod 04 alltså är han inget renrasigt halvblod.

Black Diamond har reg.nr 59939818. Vet ej om det är honom du syftar på men han är DNA-typad och som sagt är min avkomma reg. med grå papper i ASVH.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
537
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 746
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka