Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag får inte tag på bra halm till mina ston som ska föla!! Vad ska man göra?? Halmen e damig och inte fin (har prövat olika typer av...
Svar
5
· Visningar
759
Senast: cikoria
·
Avel Var inne på ASVH och kikade och såg då att de utökat Stimulanspaketet att i år gälla även de bästa klass I stona, ingen delpoäng under 7...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Hera
·
Avel Ja, sätt igång och gissa vilt nu. Förra året fick ju Corlensky G en massa ston, men vem blir det år som får flest ston ? Jag tror...
Svar
16
· Visningar
1 324
Senast: ankan90
·
Avel En fundering jag klurat på ett tag nu, som är riktad till de hingstägare som har sina hingstar att betäcka naturligt - inte bara i snöre...
Svar
14
· Visningar
1 328
Senast: Welsh
·
Avel Är det någon här inne som vet hur man ska/kan gå tillväga? Stallägaren i stallet har ett sto som ursprungligen kommer från Belgien...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: asan
·
S
Avel någon som har en avkomma efter honom? hur är de i huvet också vidare.. hört att de ska vara lite sega/tunga?
Svar
15
· Visningar
1 605
Avel Har ett jätte fint elvaårigt sto, importerad ifrån Holland. Hon har ingen känd stam men det är väldigt mycket fullblod i henne, modern...
Svar
12
· Visningar
1 429
M
Avel Hur gör du som uppfödare när du säljer dina uppfödningar? "väljer" du köpare eller "första bästa"? Hur nogrann är du? och hur länge...
Svar
10
· Visningar
1 137
Senast: elle12
·
Avel Vad vet ni om Milano och jalmood xx (osäker på stavningen där). vet att milano är e. maraton och togs ur avel -02. någon som träffat...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: FT_ryttare
·
C
  • Låst
Avel Om man korsar en fux och en skimmel är det någon av färgerna som är dominant?:confused:
Svar
4
· Visningar
1 958
Senast: ameo
·
Avel Vad tror ni för hingst skulle passa till mitt sto e:Robin Z u:Veroni ue:Furidant? Hon är 163 hög (f.2000), och skulle gärna ha en lite... 2
Svar
29
· Visningar
2 132
Senast: barbarella
·
Avel När jag gick på Flyinge, var det en självklarhet att även seminmärrar brunstprovades, och inte bara gynkollades. Detta för att stimulera... 2
Svar
24
· Visningar
2 445
Senast: Görel
·
Avel Eftersom det varit många diskussioner här gällande hästar med okänd stam i passet och huruvida det går att ändra på detta i efterhand...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Veronika
·
M
Avel På ASVHs BLUP sida kan man ju söka hästar, och om man vet mammans namn är det ju lätt men om du bara vet far-morfar går det då? Vet att...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: corzette
·
Avel Ska seminera stoet med en bra hopphingst,och eftersom jag ska sälja fölet undrar jag vilka hingstar som skulle vara mest intressanta för...
Svar
12
· Visningar
1 648
Senast: stommen
·
  • Låst
Avel Mitt ena sto har bara fått ett föl tidigare, och då satte hon inget juver alls förrän fölet var ute. Inte heller några vaxproppar. Då...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: ameo
·
Avel I går ringde en bekant och berättade att deras sto som är dräktig med vår ena hingst, blivit sparkad o jagad av en valack i hagen. Dygn...
Svar
3
· Visningar
1 248
Senast: ancan
·
S
Avel Min väninna vill väldigt gärna ha alla sina hästar i samma hage. Det är en 2 årig hingst. En valack och ett sto som är 29 år. Kan man...
Svar
16
· Visningar
2 303
Senast: Ramona
·
Avel Är ute lite och gräver gällande min hästs stamtavla. Hon är reg i KWPN, och har på hennes far hittat stam bak till 1700 talet(hon är...
Svar
3
· Visningar
642
Senast: asan
·
Avel Någon som har erfarenhet eller synpunkter på hur ovanstående korsning skulle kunna bli som vuxen? American curlyn är hingsten och...
Svar
13
· Visningar
3 664
Senast: Curlyhorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka