Brunstprovning- är jag gammalmodig?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare via
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 445
Sv: Brunstprovning- är jag gammalmodig?

Nej, det har du ju rätt i. Jag tänkte mest som exempel på hingst som är billig att införskaffa, om dess enda kvalite ska vara att ha ett par kulor. Fjordhingst då?

Billigast torde väl vara att ta en pensionerad hingst från travet, en sådan kostar ju inte många kronor.

Bra att detta kommer upp, jag är ganska öveetygad om att det
är stor skillnad på % om det finns teaserhingst eller ej. Lite romantik är ju aldrig fel. Har det gjorts undersökningar på òm det är skillnad eller ej?
U

Jag tror ju också att det har betydelse. Huruvida det har gjorts några undersökningar eller inte har jag ingen aning om.

Vi har hingst hemma, så är det någon som är trögstartad så får hon lite stimulans.

Vi brukar för det mesta så här års göra en rutinkontroll med UL på de ston som inte är dräktiga och som ska betäckas. Man får lite status på läget och om det är någon brunst på g osv.

Kombinationen gör att vi oftast kommer till stationen dagen innan de semineras alt. samma dag. Vilket är tacksamt för plånboken.....

Gira :banana:

På den stationen jag var vet jag faktiskt inte om de provade mot hingst eller inte. Men vi har en hel bunke hingstar i olika ålder på gården som stona definitivt känner av i dessa tider, men vi testar dem inte direkt emot dem.

När jag var på den stationen för två år sedan hade de en travarhingst som de provade mot.

Jag hade provat mitt sto mot en sent tagen valack innan vi åkte, och i år finns det två hingstar på gården där hon står som hon tydligt visat brunst mot. I 12 dagar:crazy:

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen... 2
Svar
34
· Visningar
5 338
Senast: ginnies
·
Avel Då jag tycker att ämnet är väldigt intressant och inte hittade ngn sån tråd så tänkte jag att vi som är intresserade av och/eller... 2
Svar
29
· Visningar
4 111
Senast: LFreddy
·
Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det... 2
Svar
32
· Visningar
4 932
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka